Sky screamerrrrr! - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Sky screamerrrrr! - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Sky screamerrrrr!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

19 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

Good day everybody! Das even geleden. Laat ik eens beginnen bij donderdag. School. Vroeg op. In principe is het uitslapen voor mij, want i.p.v half7 kan ik hier om 7uur opstaan. Maar toch loop ik er bij als een zombie...wat doe ik verkeerd?
We begonnen de dag met scheikunde. Zucht. Hoezo begin de dag goed? Ik keek nog eens goed naar mijn rooster en toen ontdekte ik dat we elke dag scheikunde hebben! Hun rooster is ook heel anders dan dat van ons. Zij hebben hier ongeveer elke dag dezelfde vakken. Met scheikunde hadden ze een toets en ik ging lekker in een boek lezen. Ook hadden we aardrijkskunde vandaag. Was heel leuk! Ik vond het wel grappig om te zien dat wat zij nu behandelen ik in klas 2 of 3 al heb gehad.:p Ook hadden we weer Engels waarbij we verder gingen in Shakespear. Het gaat over Hamlet en we hebben ook een stukje film daarvan gezien. Best wel om te lachen :p We hadden ook godsdienst. Daarbij ging het over het jodendom. Het kwam me allemaal bekend voor. ;)
We eindigden de dag met gym! YEAH! We gingen handballen. Toch ging het ietsje anders dan wij in Nederland gewend zijn. Als je wilde scoren mocht je niet gooien, maar moest je de bal in het 'doel' koppen! Handball with your head. Het was wel heel erg leuk. Moeten we ook maar eens gaan doen in Nederland. :D De tweede helft van de les speelden we hockey, maar ongeveer alle meiden moesten weg omdat ze weer een volleyball tournament hadden. Dit keer hoefden we niet zo lang te rijden.
Ook was het donderdag de verjaardag van Josh. Ik heb hem een oerhollands kadootje gegeven: een klomp. Anyway, hij vond het geloof ik wel leuk ;). Na het eten, we aten lasagna, kregen we taart! Poeh he! Ik zat helemaal vol van het eten, en dan krijg je nog taart! En de taart vulde heel erg! Ik geloof dat de helft van mijn stukje nog in de vriezer ligt, maar het was wel lekker!

Vrijdag.
Weer vroeg uit bed. We hadden weer godsdienst, Engels (waarbij ze een toets hadden over Hamlet en ik mijn dagboek maar eens ging bijwerken), scheikunde, wiskunde en gym.
VOETBAL!
We gingen buiten op het veld voetballen en er was iemand zo lief om mij haar voetbalschoenen te lenen. Thank you, Lisa! ;) Eerst gingen we even inschieten en daarna gingen we spelen. Ik zal er zelf niet te veel over zeggen behalve dit: we hebben gewonnen en het was superduper leuk!!! :D Ik hoop dat we nog een keer gaan voetballen, ghehe:p
After school we went with a bunch of people to Marieka's house. Daar gingen we eten en daarna gingen we naar een football game! Jeweetwel, die sport die heel erg op rugby lijkt :p. Het was zo gaaf! Ik kan nu wel weer een heel verhaal gaan blaten over dat je dat vaak in films ziet en nu in het echt, maar je had het zelf moeten zien! Cool!
We waren uitgerust met toeters, vlaggen, irritant-geluidmakende-lawaaidingen, eten en dekens. We zaten namelijk in de open lucht. Het was een wedstrijd van de Edmonton Eskimos against the BC Lions. Het was niet heel erg spannend (de ESKS hadden verloren) maar toch super vet om mee te maken! Cheerleaders, mascottes, vuurwerk, brede schouders, enz.Heel even ging het regenen, maar dat zorgde er juist voor dat ik nog een beetje meer aan a Cinderella story moest denken!:p Haha. Het was echt leuk om dit mee te maken! :D

Zaterdag.
We gingen naar het waterpark (spreek uit op zn Engels) in the West Edmonton Mall. Wowie! It was awesome! Er zijn heel veel verschillende glijbanen, ik geloof wel meer dan 15! :o
Allereerst gingen we in een glijbaan die wel iets weghad van een toillet. Je gaat eerst snel naar beneden en dan draai je wat rond en uiteindelijk kom je in het water terecht via een gat in de glijbaan. Grappig. Deze glijbaan heet de 'thyphoon' geloof ik. Na even wachten ging de glijbaan open waar we zolang op gewacht hadden... de SKY SCREAMER, muhaha! :) Deze glijbaan is ongeveer 40meter hoog en gaat eerst heeeel steil naar beneden, (je moet liggen mag niet rechtop zitten anders ga je rollen, zo steil) en dan krijg je een recht stuk waarna je in het water komt.
Bij deze glijbaan zie je bijna niets omdat er vanwege de snelheid heel veel water omhoog spat. Ik was blij dat ik een zwemshort van Heidi aanhad, anders had ik zo ongeveer geen bikinibroekje meer over gehad :p Maar het was wel vet!
Om de 5minuten klonk er een te harde toeter. Het sein dat er weer golven kwamen. Er was ook een heerlijke hot tub! En die was warm! Je zag iedereen die er in ging eerst ineen krimpen van de warmte. De glijbanen waren toch wel het leukst! Er was ook een paarse die met 'golven' op en neer ging. Maar uiteindelijk had je zo'n snelheid dat je niet meer soepel naar beneden ging, maar een stukje door de lucht vloog en met een bonk op de glijbaan terecht kwam. Toch was deze favoriet. Verder waren er nog heel veel glijbanen.
Ook was er een waarbij je met een driepersoons opblaasband kon glijden. En een waarbij je individueel op een band kon glijden, maar die was nogal...langzaam. We hebben ons van 10 - 16 uur in het zwembad vermaakt en het was heel leuk!
Daarna gingen we shoppen!! Toch handig dat dat allemaal in een Mall zit! ;) Ik heb een 'aantal' leuke dingetjes gekocht :D
We gingen in de Mall eten for supper. Ook dat was heerlijk! Je kan echt kiezen uit heel veel eettentjes! Toch is meer dan 75% fast food. Ik had pizza! :D Om 8uur reden we weg van the West Edmonton Mall. We hadden een super leuke dag gehad! Gezellig! We had a lot of fun! Ik was toch wel moe toen we 'thuis' kwamen.
Vandaag is het zondag en ik ben net naar de kerk geweest. Voor morgen heb ik huiswerk voor godsdienst! Whaat? Jup! Ik meot kort opschrijven waar de preek over ging. In het Engels!
Achjaa, ik kon de preek goed volgen: het ging over de liefde.

Take care!
Bye! Evelien.

  • 19 Oktober 2008 - 20:33

    Papa & Mama:

    Lieve Evelien,
    Gelukkig weer zo'n enthousiast verhaal! Fijn dat alles goed gaat. Niet te veel shoppen, want dan komt dat vliegtuig over 2 weken niet van de grond!

    We kijken uit naar het vervolg van deze feuilleton.

    Liefs vanuit Velp.

  • 19 Oktober 2008 - 23:18

    Dickie:

    Eindelijk weer een teken van leven! Ik dacht al bijna dat je door een moose op z'n gewei was genomen!
    Maare, ik begin nu te beseffen dat ik toch wel wat heb gemist door niet door Edmonton te gaan van't zomer :S. Klinkt erg gaaf, die Mall daar!

    Enne wat betreft dat football... je weet toch, al het goeie komt van BC :P

  • 20 Oktober 2008 - 10:12

    Oom Jaap:

    Hallo Evelien. We hebben weer heerlijk zitten lezen. Wat een leuke verhalen. Het leven is daar allesbehalve saai te noemen. (Als je zo doorgaat willen wij misschien wel verhuizen, hoewel wij toch niet helemaal meer supercool zijn).
    Wij gaan er nu een midweekje tussenuit; helemaal naar Drenthe. (ook cool!) En we lezen voor vrijdag je verhalen niet. We zullen ze missen.
    Blijf genieten!
    Hartelijke groet van ons beiden.

  • 20 Oktober 2008 - 10:20

    Mt. Edith:):

    WOW ik heb net drie blogs achter elkaar gelezen en ik heb het nog niet allemaal verwerkt denk ik! Ik probeer me voor te stellen hoe het er daar allemaal aan toe gaat en wat je allemaal doet. Grappig om te horen dat de school heel anders is dan in Nederland, ik ken het alleen maar uit films. Je schrijft op een hele leuk en enthousiaiste manier! Dat maakt mij helemaal blij! Je hebt al een week en nog een paar dagen achter de rug, maar...niet getreurd je hebt nog heel wat dagen voor de boeg! Have a nice time!
    Veel liefs van berg Edith

  • 20 Oktober 2008 - 13:04

    Dieke:

    Heey evelien,
    supers man! Heb je me mail gehad? Zou je als je terugmailt, willen mailen naar me Gmail? Anders ontvang ik het mss niet.
    Take care! e4n tot snelll.
    hartjes kusjes en knuffels
    miss you

  • 20 Oktober 2008 - 14:08

    Annemieke:

    Haai Evelien echt vet gaaf dat je bij dat zwempark hebt gezwommen!
    en je hebt toch wel een souvernir gekocht hé???:D;-):D;-)
    en het gaat hier verder zun gangetje en het is best wel lekker weer:D
    en bij dat voetballen met gym zeiden ze zeker dat je goed kon voetballen;-) net zo als altijd:D:D:D:Dhaha maar wij hebben ook lekker geshopt in Assen
    maar ik ga weer en wacht op je volgende bericht okéé??
    dikke kus Annemieke;-):D

  • 20 Oktober 2008 - 14:38

    Wessel:

    Leuk is het in Canada?

    Zit jij nou ook bij Ryan, Thomas, Justin en al die andere in klas nu!?

  • 20 Oktober 2008 - 17:16

    BRS:

    Nou, je vermaakt je volgens mij uitstekend!En het programma is lekker vol, elke dag anders. De tijd vliegt zeker? Enne die preek? Maak een mooie samenvatiing voor me, kan ik em ook gebruiken, scheelt weer tijd! Evelie, succes daar en tot horens,

  • 20 Oktober 2008 - 17:55

    Paulus & Marjan:

    Beste Evelien,

    Jammer dat je er afgelopen donderdag niet bij was toen je familie bij ons op bezoek was. Maar ja, wij zouden ook liever in Canada zitten. We hebben dit 'adres' van je ouders gekregen en volgen jouw belevenissen met heel veel plezier. Je hebt echt schrijftalent. We kijken uit naar de volgende enthousiaste verhalen.

    Groeten, Paulus & Marjan S.

  • 21 Oktober 2008 - 08:09

    Iris:

    Heej Evelien!

    Mijn internet lag eruit dus kon ik je verhalen niet lezen, heb ze vandaag dus maar allemaal schter elkaar gelezen, des te leuker!:)
    echt ontzettend leuk als ik dit allemaal hoor man! nou, ik check mijn mail wel op iemands anders computer want ik wil wel alles lezen!:)
    Have fun there!

    Liefs, Iris

  • 22 Oktober 2008 - 08:02

    Anna:

    klinkt echt super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 27931

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: