Our home and native land. - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Our home and native land. - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Our home and native land.

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

15th. October 2008.

Heej Iedereen!

Ook voor mij is er hier het harde leven. Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest in Canada. Het leuke is dat je ziet dat iedereen huiswerk krijgt en jij niet. Maar...naturlijk heb ik zelf huiswerk van thuis meegenomen. Dus ik 'vermaak' me wel. We begonnen de dag met zn allen in de gymzaal. Daar lazen we uit de Bijbel, zongen we psalmen en hymnen en hebben we gebeden. Toen ging iedereen staan en zongen we het Canadese volkslied: Oh Canada! Our home and native land...
Verder kwam ik niet ;)
We kregen een kleine rondleiding van mr. Jagersma en daarna gingen we naar onze eerste les: Engels. We mochten kiezen uit een film kijken of 'lecture'. We kozen...lecture! En idereen verklaarde ons voor gek, maar goed. We lazen uit Shakespeare en als je oplette was het goed te volgen!;) Na 'English' hadden we wiskunde. Bluuh! Formules! Ik snapte er ook niets van, dus ik heb de agenda van Jennie volgetekend :D. Nee, ik heb er een verhaaltje in geschreven. In het Engels natuurlijk!;)
Na wiskunde hadden we muziek. Wow! Het was gaaf! Ik mocht op de PIANO! En het verbaasde me dat bijna iedereen tube, trompet of dwarsfluit speelde! Robert-Jan had de eer om achter het drumstel te gaan zitten, Else had de triangel waarbij ze zich heel erg nuttig voelde en Jurgen had de cimbalen. Ook een grappig gezicht: een grote jongen met twee van die pannedeksels in zn handen, haha!
Na muziek hadden we pauze. Hier hebben ze gewoon magnetrons op school voor de leerlingen zodat ze hun lunch kunnen opwarmen. Sommigen hebben complete maaltijden bij zich met cheeseburgers enzo Ik had iets en toen ik het eindelijk op had begreep ik waarom ik dat soort dingen niet mee neem naar school. Laat ik het zo zeggen: ik was blij dat ik een servet had. Waarschijnlijk weet je nu al genoeg...
Na de pauze hadden we gym. Hoe gaaf! Ze hebben hier woensdag, donderdag en vrijdag gym! NICE! Vandaag gingen we volleyballen en basketballen. Waah! De jongens zijn allemaal zo groot en snel! Maar het was wel heel erg leuk! Vrijdag gaan we in ieder geval voetballen, gna gna! Leeeuk!:D:D
Na gym hadden we...scheikunde! iiieuw! I don't like it. Ik snapte er ook helemaal niets van dus ik ben een boek gaan lezen in het Engels.;)
Na scheikunde waren we uit. Ik heb vandaag een kluisje gekregen. Echt grappig! Normaal zie je ze in films en nu heb ik er zelf een! En het werkt echt met zo'n ingewikkelde cijfercombinatie. Nou ja, morgen maar eens kijken of ik het onthouden ehb :)
Uiteindelijk moesten we ons haasten om de bus te halen. Zo gaaf om in zo'n echte, oude, gele schoolbus te zitten! Zodra je binnen in de bus bent, kun je niets meer terugvinden van het gele.
Ze rijden niet echt comfortabel ofzo, maar toch is het onderdeel van de cultuur en het is een leuke ervaring! Dus ik vind het leuk!;)
Morgen weer. :D

Wat me opviel was dat ze heir best wel stil zijn in de klas! Bij ons op school in Nederland zijn de meeste lessen best rumoerig en praten veel mensen. Hier is dat veel minder. Hierbij geef ik toch de voorkeur aan de rumoerige lessen. Dat is gezelliger;) En ja ik weet het, je moet ook wat leren, maar ik ben een 'vrouw' dus ik kan twee dingen tegerlijk!
Met gym is het heel leuk om te zien dat ze constands elkaar een high five geven, of je een punt scoort of niet, ze geven elkaar een high five om je moed in te spreken en dat is tof!
Toen we 'thuis' kwamen kreeg ik een kop lekkere, warme chocolademelk. En als ze je hier vragen of je wat chocomelk wilt, krijg je een mok! WOW! Niet normaal! In Nederland kun je daar bijna alleen van dromen! Maar het is wel zeker lekker!

Nou mensen, bij deze wil ik verhuizen!:D

Tot de volgende!;)

  • 16 Oktober 2008 - 04:12

    Dickie:

    Ik krijg diep medelijden met je, als ik zo ja harde leven eens doorlees. Verschrikkelijk zeg!

    Zo'n schooldag is dus wel anders als bij ons? Tja, Canada he... alles is hier veel beter :P.

  • 16 Oktober 2008 - 05:55

    Anneke:

    Eefiee:D

    Egt super dat het zo leuk is:D Ik heb tot nu toe alles gelezen hoor! Heb je al een Canadeze jongen op het oog?:P whaha grapje hoor;) Nou tot je volgende bloq dan maar!

    Loveuuu(L)

  • 16 Oktober 2008 - 06:20

    Tante Riet:

    Leuk Evelien om je verslag te lezen.ik zal proberen het vanaf nu bij te houden,maar door veel bezigheden kwam het er niet van.Ja die echte onvervalste grote mokken daar..
    maar als de koffie(geld niet voor jou)niet lekker is dan ben je de klos.Doei

  • 16 Oktober 2008 - 07:21

    Lizeth:

    hey evelien.
    al weer leuke verhalen joh. echt gaaf allemaal. maar de tijd gaat zeker wel snel daar. hey maar goed ik spreek je nog wel.
    xxx

  • 16 Oktober 2008 - 10:18

    Ruben Van Der Horst:

    Nog veel plezier meid :D

  • 16 Oktober 2008 - 10:35

    Kirsten:

    eey!

    zo te lezen is het leuk daar! leuke berichtjes..;)
    veel plezier!

    xxx

  • 16 Oktober 2008 - 13:15

    Ms. Biggisanka(a):P:

    Yo dude!!:d

    hoe is het allemaal? woow wat een verhalen! je hebt muziek gehad?? nice:D was het heel anders dan onze lessen muziek? en kan het nog stiller dan de lessen in zwolle??!:P wooow, kom we gaan snel een keer naar Rotterdam(A)

    En en en? schrijf is ff in de volgende blog of er veel knappe jongens zijn, en of je al iemand op het oog hebt!:P dat ze lang zijn heb je gezegd.. maar we willen details:D

    whahah eef en scheikunde, oeehh past niet goed bij elkaar(A) ik zie jou al met een beschermingsbril en een beschermingsjas aan, heel nerd
    (sorry voor de mensen die scheikunde leuk vinden:P:$)

    maargoed..:)
    we hebben het cijfer van taalkunde nog niet terug. als ik het heb, zal ik het ff zeggen:D

    Voorderest, school hier is nog hetzelfde! nog een dag, en dan vakantie!:) dan ga ik naar Rotterdam:D ik zal je van daar uit ook beantwoorde, als ik tijd heb!:D

    kusjeee(L)

  • 16 Oktober 2008 - 14:37

    Jacco:

    Hallotjes eefie,
    ik zou heel graag al die foto’s willen zien.
    Was het ETEN lekker…..? Wij hebben erg lekker in een Italiaans restaurant gegeten.
    Maar ik lees de andere berichten allemaal wel hoop ik nou tot het volgende bericht daaaag.
    Jacco.

  • 16 Oktober 2008 - 14:40

    Mama & Papa:

    Hallo Evelien,

    Eindelijk wordt er gewerkt. En zelfs dat vind je leuk in Canada. We hebben weer even een uitgebreide mail naar je gestuurd.

    Hartelijke groeten,
    Mama en Papa.

  • 16 Oktober 2008 - 16:44

    Anna:

    Heey!
    Leuk joh! echt van in die films! ;) :D zo te horen is het luxe leventje van jou nu ook eindelijk 'over'... :P Wij hebben nu juist bijna vakantie... ;) daar ben ik ook wel aan toe zeg! maar goed, heeeeeel veel plezier nog!

    Liefs, Anna

  • 16 Oktober 2008 - 17:59

    Anne:

    Zeg, maken jullie alleen maar lol of moet dat serieuze gedeelte nog komen:)

    al beren gzien trouwes?


  • 16 Oktober 2008 - 19:15

    Mirjam:

    Woaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!! Ik kan maar 1 woord zeggen: GAAFCOOLMEGAVETHIP en SWEET!! (zeggen ze dat daar ook?:P)
    Echt super om alles te lezen!! die highfives, de chocolademelkmegaportie, de stille lessen, je kluisje, de bus........ echt te cool gewoon!!!

    Morgen ga ik naar Polen:d heel veel zin in! maar dan kan ik niet meer antwoorden op je berichtjes!! Als ik thuis kom heb ik er een lange nacht op zitten in de bus en ik moet eerst maar eens zien waar ik dan ga slapen (bij opa of in mn eigen bed). Maar dat vertel ik je nog wel!! Dan antwoord ik iig weer op je berichtjes ;)

    ik wens je de komende week nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en heel veel van dit soort ervaringen!!!!!!

    dikke vette knuffel van Mir

  • 16 Oktober 2008 - 20:30

    Ines:

    Hee Eef!
    Wat leuk om te lezen allemaal!:D En de school klinkt heel gaaf :wink: Leuk joh, veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 16 Oktober 2008 - 22:02

    Oom Jaap:

    Verhuizen? Wil je verhuizen? En nog wel naar Canada! En denk je dan wij dat zomaar goed vinden dan? Forget it! En als je denkt dat dit het enige woord Engels is, dat er bij mij heel uitkomt: No way!
    Laat ik het even uitleggen. Het is daar zo leuk, omdat je weer terug moet. Zou je daar blijven, dan zou je het minder leuk vinden en dus terug willen naar Nederland. (ehm, begrijp ik dit eigenlijk zelf nog? Nee dus, hoogste tijd om naar bed te gaan. Welterusten). En .... we blijven je volgen.

  • 17 Oktober 2008 - 11:49

    Mieke De Groot:

    Hoi Evelien,
    Ik heb net al je verhalen zitten te lezen, ben erg onder de indruk van je schrijftalent. Het lijkt net of we er zelf ook zijn. Je schrijft zo boeiend dat je blijft lezen. Je bent een enorme bofkont dat je dit mag meemaken. Geniet van alles om je heen en we denken aan je. Veel liefs van ons allemaal uit Hengelo.

  • 19 Oktober 2008 - 11:53

    Fam Veldsema:

    hallo

    leuk om je berichten te lezen,je doet zo wel veel ervaring op.
    groetjes en vermaak je

  • 19 Oktober 2008 - 16:36

    De Smitjes Rheden:

    Ik lees allemaal enthousiaste verhalen. Geniet ervan en je hebt nog 14 dagen te gaan. Veel pleizier. de smitjes

  • 19 Oktober 2008 - 20:31

    Lindak:

    heej eefii:P

    K ga niet bij elke blog een reactie plaatsen, vin ik veel te veel:P

    Maar het lijkt me vet om daar ook heen te gaan, hadden wij maar zulke dingen met sgool:'(
    Uhm.. wat ng meer:P
    Het s egt leuk om al je bloggen te lezen:P

    Veel suc6 met alle vakken die je niet leuk vind en uhmm.. veel plezier verder

    xXx linnie

  • 20 Oktober 2008 - 10:11

    Edith:

    Wat een leuk en interessant verhaal was het weer!! Ik wacht vol spanning op je volgende blog...dus tot de volgende maar weer!(L)

  • 19 April 2010 - 03:01

    Nieko:

    ohw evelien
    na dit verhaal zou ik me zo opgeven bij een plaatselijke uneversity

    maar nee dan ben ik weer zo lang weg.. of ga jemee

    moet je even een sabbatical year inplannen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 27933

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: