I'll always remember and I'll never forget! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Evelien - WaarBenJij.nu I'll always remember and I'll never forget! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Evelien - WaarBenJij.nu

I'll always remember and I'll never forget!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Heej iedereen!

Sorryknorrie voor het lange niet-schrijven! Hou je dan ook maar vast voor een uitgebreid lang weblogje! ;)
Inmiddels zit ik alweer thuis-thuis. Mijn echte thuis.

Ik zal beginnen waar ik ben gebleven. Zondagavond, een heel eind terug dus. We gingen naar Vicki's huis en dat was heel gezellig! Eerst gingen we een spel doen met een volleybal. Je moest met elkaar in een kringetje gaan volleyballen, en als je de bal miste of als je de bal ergens aan de andere kant van de tuin kreeg, moest je in het midden gaan zitten. Dan gaan de mensen weer verder volleyballen en na drie keer mogen ze de bal keihard op jou smashen. Was een leuk spelletje hoor! :D
Daarna gingen we wat eten. Shocking dinner! Erik stikte namelijk bijna in een stukje hotdog. Was echt heel erg eng! Maar gelukkig kon meneer Doesburg helpen en liep alles goed af.
Na het eten gingen we naar de benedenverdieping om daar gezellig een film te kijken. Allereerst keken we Hitch wat een leuke film was! ;) Daarna gingen er een paar weg en keken we nog een gedeelte van A walk to Remember! Aaah, romantic!

Maandag.
We hadden een gewone schooldag. Hetzelfde recept als voorgaande weken. Uit school gingen we naar Heidi's huis. Daar aten we, en na het eten gingen we naar de icehockey wedstrijd van de oilers tegen de boston bruins! Het was echt een spannende wedstrijd! Very excited! Tot in de laatse minuut werd je ook in spanning gehouden. De wedstrijd bestond uit een paar periods, elke period was 20 minuten. In de pauzo kochten we een 'coke' en natuurlijk moest ik weer knoeien. Ik was mijn 'bib' vergeten. :p
Omdat het tot op het laatst 0-0 bleef, kwam er een 'overtime'. Toen maakte één van de teamleden van de Oilers een fout waardoor hij voor 2 minuten uit het spel werd verwijderd... het was toen dus 3 tegen 4 (exclusief de keeper). En toen zagen de Boston Bruins een kansje om te scoren... 1-0 voor de Boston Bruins dus. Maar ondanks dat heb ik zeker genoten! Wauw! Echt leuk om dat een keer mee te maken!

Dinsdag.
Ook weer een gewone schooldag. Ook weer scheikunde, ook weer Engels, maar ook muziek en wiskunde...
Bij muziek zongen ze een lied (the gift of music, made by the sister of the music teacher) en dat vond ik echt een mooi lied! Meerstemmig, en prachtig! Nog een keer, nog een keer!
Uit school gingen we naar the Mall. Daar waren Vicki, Justin en Sara. Ze waren vandaag niet op school omdat ze first aid-training hadden.
We moesten nog even wachten op Jurgen want die was vandaag vrij... en Else, RJ en ik moesten wel gewoon naar school! Achjaa!
Toen iedereen er was, gingen we naar Galaxyland! Dat is een pretpark in de West Edmonton Mall. Niet eens zo heel klein! We begonnen met een hele leuke achtbaan. Namen van de attracties ben ik allang weer vergeten, dus vraag daar maar niet naar. Wat ik wel weet is dat de achtbaan heel leuk was. Het bakje waar je met zn 4-ren in zat, draaide telkens rond en het kriebelde in je buik. Ik kwam er dan ook uit met zo ongeveer de slappe lach.
Daarna gingen we naar de space shuttle (ik geloof dat-ie zo heet) en dat was ook kriebelig! Het was niet heel druk, dus we konden overal zo in! Bij deze attractie schoot je heel snel omhoog en dan weer naar beneden. Het lijkt een beetje op de free fall in Slagharen! ;)
Daarna gingen we in een attractie die lekker over de kop ging en schuin en scheef enz. Dat was zo'n soort van bank waarin je met zn allen op een rij zit. Was lachen!
Na deze attractie gingen we in de mind bender...ooew! Die ging hard!!
Je hoofd schudde alle kanten op, je voelde je 3 keer zo zwaar, maar we kwamen er leven uit. :p
We zijn nog naar het gedeelte geweest waar de kinder-attracties waren! We gingen in de botsauto's (een paar keer achter elkaar). Jippie! We gingen wel 3 hele km per uur! Haha! Toch hadden we 'fun'. :D
Ook gingen we in de draaimolen (met allemaal paardjes) en zijn we in een kinderboot geweest die op en neer ging. Dat was nogal...krapjes?
Daarna gingen we nog even terug naar het andere gedeelte. Er was ook zo'n attractie wat lijkt op een reuzenrad, maar dan ging je bakje over de kop enzo. Er waren 4 plaatsen waar je kon staan, dus ging je staand over de kop. Vicki en ik gingen telkens staan. Dus je ging over de kop terwijl je over de kop ging. Snappie? :D
Na Galaxyland gingen we gezellig ergens eten. Hamburgers, pattat, pizza, cola e.d.
's Avonds nog naar cathegesatie wat ook zeer boeiend was...

Woensdag.
Eerst naar school, en na lunch gingen de 'Dutchies' naar downtown Edmonton. Daar werden we afgezet en kregen we een kaart van Edmonton. "Doei en zoek het maar uit!" (ongeveer) OK! Dus we werden aan ons lot over gelaten met zn 4-ren. Lopen maar! Het ging aardig goed! Alleen in het winkelcentrum hadden de jongens wat problemen met het vinden van een goede ped-way (een verbinding tussen twee gebouwen zodat je niet eerst met de deur naar buiten moet om vervolgens via een andere deur, nadat je de straat bent overgestoken, naar binnen komt. Toch wel handig! Je hoeft niet naar buiten, je kunt gewoon via een overdekte gang van het ene gebouw naar de ander! *terug naar het onderwerp*) Maar goed, we moesten een bepaalde Ped-way hebben (ik geloof West ofzo) maar de jongens liepen eerst naar Noord, vervolgens naar Zuid en uiteindelijk naar Oost. Very smart! Je moet jongens ook nooit vertrouwen met een kaart in een winkelcentrum! Das vrouwenwerk! ;):D
Uiteindlijk vonden we de weg. We moesten naar 'Dynalife'. We vroegen aan een parfum-verkoopster of ze wist waar het was...wees ze ons de weg naar de Tim Hortons! Jaaja! Okej...
Toch hebben we het gevonden. Bleek dat mevrouw VanVeen daar werkt! Ze onderzoekt daar cellen van bijvoorbeeld kanker. Nadat we daar wat rondgekeken hadden, gingen we met de metro naar een andere plek in downtown Edmonton.
We waren aardig snel klaar met alles en dus konden we nog even naar de Mall! hihi. Nog een leuke CD van de Casting Crowns gekocht! :D
Woensdagavond gingen we met de hostpeople uit eten! We gingen naar zo'n eet-totdat-je-ontploft-restaurant! Het was heel erg lekker!;) En ook super gezellig! Het was de laatse avond...
Na het eten wilden we nog even gaan bowlen (zonder de ouders). Helaas waren alle banen bezet, dus gingen we naar Heidi's huis! Ook super gezellig! Daar gingen we wat spelletjes doen. Ook gingen we krantenmeppertje doen. Maar zij gebruiken daar niet zomaar een krant, maar een krant met heel veel tape en misschien ook nog wel hout ofzo...in ieder geval: pijnlijk.
Toch was het spel wel heel erg grappig! Lekker zenuwachtig elkaars namen roepen/schreeuwen/krijsen/gillen :D
Ook gingen we nog 'Spoons' doen. Het is een soort ezelen (kaartspel) maar dan moet je als je een 'kwartet' hebt z.s.m een lepel (spoon) pakken. De rest moet daarop reageren door ook een spoon te pakken. Was wel grappig!;)
En toen was het al weer tijd om weer terug naar huis te gaan. :(

Donderdag/Vrijdag.
Evelien had zich verslapen, haha! Het is me gelukt om in drie weken me twee keer te verslapen!
Toch waren we nog wel op tijd voor de bus en gingen we weer naar school om weer een dag dezelfde lessen te krijgen in dezelfde school op dezelfde tijden. Toch had deze dag iets anders omdat het onze laatste dag was. Het gaf een raar gevoel. Morgen zouden we hier niet meer zijn...
Het was nog wel heel erg gezellig op school! Met muziek vroeg ik de lerares of we nog één keer dat super mooie lied konden doen! Tijdens muziek was ze het vergeten, maar na muziek wilde ze het stuk doen met mij. Ik dacht: ehm, meerstemmig-alleen-zingen? Maar Sara, Justin, Vicki, Else en RJ zongen ook mee. Het klonk heel erg mooi in ieder geval!
De muzieklerares zei me 'good bye' met een 'big hug'.
We eindigden de dag met gym, waarbij we gingen volleyballen en we speelden hockey. En toen was het tijd om iedereen op school gedag te zeggen. Het voelde zo raar! De mensen met wie je drie weken omging moest je nu gedag zeggen, voor hoelang?
Na school mn koffer nog even verder inpakken, maar dat waren alleen de laatste dingetjes omdat ik gisteravond alles al had ingepakt tot 1u 's nachts. Das waarschijnlijk ook de reden waarom ik me verslapen had.. :D
En alles was ingepakt! Nog even op de koffer springen om hem dicht te krijgen. Want ik had toch aardig wat om mee te nemen vanuit Canada. Meer dan ik bij me hád! ;) Toch, het is me gelukt!
Om 6pm reden we naar het vliegveld. Inchecken, paspoort showen met een big smile, tickets in ontvangst nemen, koffers dumpen en weglopen. We zaten nog een half uurtje met de hele groep wat nog gezellig was.
En toen kwam het afscheid...
YES! Ik was de eerste die begon met huilen, en de rest volgde, ghehe!
Het was niet leuk om afscheid te nemen. Ik heb bijna iedereen ook 3 keer ge-'hugd' Maar goed, afscheid nemen bestaat niet volgens Marco Borsato, dus we kijken uit naar een prettig weerzien! :D:D
Huilend liepen we door de douane en ik werd natuurlijk weer onderzocht met een bliepend apparaat...
Else haar tas werd nog gecontroleerd en toen bleek dat haar nagelschaartje nog in d'r tas zat. En die moest ze toen daar laten.
Vanachter het glas zwaaide iedereen totdat we uit het zicht verdwenen waren...huilend. :p
We hadden 40 minuten vertraging, maar de vliegreis ging voorspoedig! Het was al donker toen we vertrokken dus je zag allemaal lichtjes van huizen e.d. Echt een heel leuk gezicht! Ik zat bij het raam namelijk! Na een tijdje kwam er iemand die zei dat we onze luikjes naar beneden moesten doen (van het raam dan...). Een uur ging voorbij waarin we wat probeerden te slapen,en toen deed ik mn luikje (raam) even omhoog om te kijken hoe het er buiten uitzag. WAUW! Ik heb een hele tijd naar buiten gestaard! Het was zo mooi! Omdat we boven de wolken vlogen kon je alle sterren heel goed zien! Prachtig was het! Ik ondekte het steelpannetje wat me altijd aan zo veel dingen doet denken! Dus ik zat met een brede glimlach naar buiten te staren! Genieten!
Uiteindelijk toch nog maar een beetje slapen. Toen ik wakker werd keek ik weer naar buiten. En weer was mijn reactie: wauw! Nu zag je geen enkele ster meer, maar wel de zonsopkomst! Ook een supermooi gezicht! Een roze/oranje lucht met de stralen van de goud/gele zon! Echt een geweldig gezicht!
We kregen twee keer eten in het vliegtuig. De eerste keer was het NIET te eten! Bah! Ontzettend smerig was dat gewoon. Breedgrijnzend gaven Else en ik ons dienblad dan ook terug...vol met eten. :p
De tweede keer kregen we een zakje met stukjes appel, een muffin en wat sinaasappelsap. Dat was wel heel erg lekker. Ik had alleen wat moeite met het openmaken van het zakje met de stukjes appel.
Drie keer raden...
Toen ik uiteindelijk het zakje openkreeg vlogen de stukjes appel je om de oren. Gevolg: slappe lach.
Toch wel komisch om zelfs nog in het vliegtuig te knoeien! :D
Na een uurtje of 9 landden we in 'London'! We konden verschillende dingen uit het raam zien! De big ben en de houses of parliament e.d. Toch wel leuk!;)
In Londen moesten we bijna 5uur wachten voordat ons vliegtuig vertrok. We gingen eerst ergens eten en daarna zochten we een bankje op waar we even konden liggen. Ik heb een half uurtje geslapen. Om 15.15 (tijd van londen) konden we boarden. Het verschil met Canada is 6 uur in Londen, en het verschil met Canada en Nederland is 7 uur.
En uitendelijk kwamen we in Amsterdam! Toen we gingen landen zag je ook weer allemaal NEDERLANDSE lichtjes, haha! Jurgen vond het wel leuk om nog even snel iets te fotograferen voordat we gingen landen. Hij wilde net de foto maken toen we keihard op de grond kwamen. De landing kwam wat onverwachts, maar het had wel iets. Het was anders dan anders. Ik vond het wel grappig.
Koffers pakken. Nederlandse stemmen. Mensen die zwaaien voor de ramen, hé dat zijn mn ouders! Douane doorlopen. Hallo. Ben ik weer.
Het duurde een tijdje voordat alle koffers kwamen, maar uiteindelijk hadden we ze. Allemaal!

Ik ben dus veilig thuisgekomen en ben een hele ervaring rijker!
Ik heb een geweldige tijd gehad in Canada! Iets wat ik nooit zal vergeten, en me altijd zal blijven herinneren!

Tot zover mijn één-na-laatste blog!
Ik zal nog een blog schrijven als ik de foto's online heb.

Bye!
Evelien.

  • 01 November 2008 - 18:21

    Dirk Willem Kwant:

    Haha, ik was ook net bezig met een verhaal, maar je was me dus net voor ;).

    Maar het staat er weer leuk op hoor ;). Ik zal het missen de verhalen van de andere kant van de Rocky's. Je hebt nog heel wat meegemaakt dus de laatste week!
    En dan het afscheid... iets waar ik nog helemaal niet aan wil denken. Maar ik hoop wel dat ik ook van die mooie luchten krijg te zien in het vliegtuig, we zullen het zien!

    In ieder geval veel succes met de reintegratie in Nederland. Zal wel moeilijk worden natuurlijk, omdat Canada the place to be is!!! :D

  • 01 November 2008 - 18:23

    Dat Is Snel :

    Hoi Eveline,
    Voordat ik er maar erg in heb bn je al weer terug. Fijn dat je gezond terug ben en dat je het heel mooi hebt gehad.
    Liefs, Rinette

  • 01 November 2008 - 22:09

    Edith:

    Vet cool! Wat een week maar weer:P ik hou het kort, want ik spreek je morgen uitgebreid!:) Liefs

  • 01 November 2008 - 22:20

    Papa:

    We zijn heel dankbaar en blij dat we je weer gezond en wel onder ons dak hebben en dat alles voorspoedig is gegaan. De rest van het verhaal horen we "live" in kleine stukjes. Wat een heerlijke verhalen en prachtige foto's!
    Geniet nog lekker na en sterkte met acclimatiseren! (11.15 uur 's nachts piano spelen = wel erg overdereven.)

    Liefs papa en mama.

  • 04 November 2008 - 16:40

    Roosje:

    schrijverstalent =D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27933

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: