Dutchy ruined school - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Dutchy ruined school - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Dutchy ruined school

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

20 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

Goedenavond allemaal!

En weer een nieuwe week is begonnen en vandaag was er ook weer school! We begonnen de dag weer gezamelijk in de gymzaal. We lazen uit de Bijbel, gingen samen bidden, zongen psalmen en stonden op: het Canadese volkslied.
Hmm ja, nog steeds geef ik het op na de eerste regel. Maar toch kan ik al kleine stukjes meezingen!:D
Robert-Jan had van tevoren thuis geoefend, dus die kon vurig meezingen ;) En toen mocht iedereen weer naar zn eigen klas! Wij begonnen met godsdienst.
Zoals ik al had gezegd: we moesten in het kort opschrijven waar de preek van zondagmorgen over ging. En het mocht nog wel op 1 A4tje! pfff! Maar goed! Het ging prima! Ben benieuwd;)
Na godsdienst hadden we scheikunde. Ik heb weer mn dagboek bijgewerkt :D Toch grappig als ze proberen mee te lezen, ze snappen er echt geen drol van! (Even op de manier hoe Else het zou zeggen:p) Na scheikunde hadden we Engels waarbij ik ook weer verder ging in mn dagboek. Dit keer had ik niet zo'n zin in Hamlet en zn waanbeelden.
Ook hadden we spares vandaag (spreek uit: speare ofzoiets) Dat is te vergelijken met BZ bij ons op school: een lesblok die je zou moeten gebruiken voor huiswerk... Ik ging gezellig doen! :D Else en ik waren een beetje aan het volleybal-voetballen in de hal en het plafond is daar nogal laag. Dus ik schiet een keer lomp de bal omhoog en dat kon de lamp niet hebben. Oh, ooh! De lamp (nouja, de 'kap' van de lamp) kletterde naar beneden en nouja, viel dus op de grond. Eh, oeps? Een aantal mensen kwamen op de klap af en ik voelde me een beetje embarassed... De meesten moesten lachen en gaven me de high five. Gelukkig kon de 'kap' weer goed gedaan worden. Alleen is het nu een gatenkaaskap. Hollandse sporen...gatenkaas. In ieder geval weet ik nu wel dat ik mijn onhandigheid heb meegenomen vanuit Nederland. We zijn toen maar naar buiten gegaan. :D
Ook zijn we (Jurgen, Justin, Ryan, Thom, Else en ik) in een auto naar de Mac Donalds gegaan. Wow! We zaten nogal krapjes...goeiedag he! Het woord Mac Donalds hoor je hier iedere dag wel een keer. Ik heb ook vriendelijk bedankt. :p Had ik al gezegt dat de kaas niet lekker is hier? Geef mij maar de Hollandse!

Vanochtend heb ik me trouwens verslapen! Om 7uur kwam Marieka me wakker maken, net als elke ochtend, maar daarna viel ik weer in slaap. Dus om kwart voor 8 kwam ze nog een keer, en ik zei doodleuk weer 'goedemorgen' in het Nederlands! Later besefte ik dat ik eerder al 'goedemorgen' had gezegt, en dat ik het beter in het Engels tegen d'r kan zeggen. Dat kan ze namelijk wel verstaan. Dus ik was alweer lekker bezig vanochtend!

Ik heb vandaag nog even piano gespeeld in de gymzaal! :p Ze hebben in de gymzaal een podium waar een piano staat, een drumstel (die heb ik ook even geprobeerd) en nog meer instrumenten. Dat is, zeg maar, het 'muziek en koor-lokaal'. Na het pianospelen ging ik ngo even voetballen. Nice! En daarna waren we al weer uit. Snel naar de kluisjes en after that naar de bus. Just in time! Achter ons sloten de deuren...(lees dit terwijl er een Pink Panter deuntje in je hoofd komt). En hobbelig reden we naar huis.
Ik zag trouwens net een vos door de tuin lopen. Heel schattig met zo'n dons staartje! Hier zie je dus gewoon 'wildlife' in je achtertuin:p Grappig!
Ik heb zaterdag een cartoon van me laten maken! Moest ik heel stil gaan zitten op een stoel en Claude (zo heette die man) ging mij als cartoon tekenen! Echt heel leuk! Robert-Jan, Eric, Else, Heidi en Marieka gingen ook. Is die man ook weer wat rijker.;)
Nou, tot zover vandaag!
Joepie! Morgen weer scheikunde :( Maar ook muziek;)

Greetings from Canada!
Evelien.

  • 21 Oktober 2008 - 05:20

    Papa:

    Leve Evelien,

    Ik ben natuurlijk als eerste wakker nu jij niet thuis bent. Vandaar dat ik als eerste even reageer. Ik kan nu wel een hele preek gaan houden (die je toch wel uit het hoofd kent), maar dat doe ik toch maar niet. Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    veel liefs, Papa.

    Trouwens, wat is er met Dickie aan de hand, normaal reageerd hij als eerste. Wel blijven opletten hé Dickie.

    Doei.

  • 21 Oktober 2008 - 06:31

    Dorith:

    Hoi Evelien!

    Wat leuk om al je verhalen te lezen. Volgens mij heb je het goed naar je zin! Veel plezier nog de komende tijd.
    Groetjes, DOrith

  • 21 Oktober 2008 - 07:41

    Greet:

    Ha die Evelien, wat ontzettend leuk allemaal wat je meemaakt! geniet ervan. en o ja, die kaas, is dat van die cheddar apart per plakje in plastic verpakt, waarbij jet het verschil niet proeft tussen plastic en 'kaas'...;-)
    he, veel plezier nog verder!
    groetjes uit Duiven

  • 21 Oktober 2008 - 10:56

    Marjolein:

    Heee Meiss!!
    Kzit hier op school en i kdacht he, laat ik eens de blogs van Eef gaan doorlezen! Ik heb er maar één woord voor..WAUW!! het klinkt echt alsof je in een film bent beland! Ook dat verhaal over het Jasper park was gaaf!! kben d'r zelf ook geweest duss kweet precies wat je bedoeld! het is daar zoo mooi! maar ben je ook de typische amerikaanse basketballer tegengekomen bij je op school? je weet wel een troy bolton figuur;);)

    Nou ik moet nu weer naar de les! nog vet veel plezier daar!!

    dikke kus Marjo

  • 21 Oktober 2008 - 14:42

    Ines:

    Hee crimineeltje:) Zomaar een lampenkap kapot schieten, haha! Nouja, hebben ze een herinnering aan jullie! En dan ook nog verspalen, je bent lekker bezig, haha :razz: Nee hoor, geintje. Leuk om je verhaal weer te lezen :wink: Ik kijk uit naar je volgende!

    Liefs Ines

  • 21 Oktober 2008 - 17:52

    Opa/oma Schie:

    Lieve Evelien
    t,Gaat goed met jou en nog beter met t,voetballen. Je hebt toch wel een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten he? Daar gaat je zakgeld'!!! Evelien, heb je nog andere vakken dan scheikunde? Jou favoriete vak.Blijf lachen,geniet van alles en iedereen . liefs,knuffel Doei

  • 21 Oktober 2008 - 18:59

    Wilma:

    Hé gelukkkig, toch ff op de piano!! Je hebt het wel erg gezellig hé!! Nog veel plezier daar!

  • 22 Oktober 2008 - 04:39

    Dickie:

    Volgens mij heb je geen blunders gemaakt, maar typische Evelien acties! Ach ja, zo heeft iedereen wat om 'trots' op te zijn he!

    Over de kaas heb je wel een beetje gelijk, maar voor op de hamburger is de Cheddar cheese toch wel erg lekker!
    Maargoed ze blijven jou dus voor eeuwig herinneren in Edmonton. Misschien een idee om een evt. nieuwe gymzaal, de Evelien Schiebaanhall te noemen? Stel ze het maar voor ;)

  • 22 Oktober 2008 - 16:45

    Sietske De Kievit:

    heee dude

    ik zit nogsteeds met je op msn

    ik heb trouwens een jurkje gekocht in rotterdam! nice hea:D

    maarre have fun my dear

    lots of love

  • 24 Oktober 2008 - 16:24

    Edith:

    Wow! Jij schrijf zoow vaak, maar wel heel leuk hoor;) Ik hou het ff kort, want ik begin vierkante ogen te krijgen! Liefs Mij

  • 19 April 2010 - 03:08

    Nieko:

    nice!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 27940

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: