Banff, Canmore, Drumheller, Lake Louise - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Banff, Canmore, Drumheller, Lake Louise - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Banff, Canmore, Drumheller, Lake Louise

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

26-10-08 *dit is een bericht van gisteren

Heey iedereen!

Het is hier nu zondag, half 1 's middags. Even tijd om wat te schrijven! Even een stapje terug in de tijd. Vrijdag. Om half 7 werd ik wakker gemaakt en ik had maar een gedachte: Banff, Banff, Banff! Snel in de kleren, in hoog tempo ontbijten en lunch maken, want om 7 uur zouden Sara, Erik, Robert-Jan, Vicki, Else, Heidi, Justin, Jurgen, mevrouw Doesburg, meneer & mevrouw VanVeen komen. Else, Heidi en Vicki (+mam) waren keurig op tijd en de rest was een half uur te laat. Eerst moesten we een tijd rijden en af en toe stopten we om wat te eten... en om andere dingen te doen. Stop 1: Mac. Donalds...
En weer in de auto. Stop 2: Tim Hortons, en weer in de auto. We hadden heel erg veel snacks, chips en drinken mee en ik heb dan ook enorm veel smarties gegeten. Allereerst gingen we naar Drumheller! Deze plaats staat bekent om de dinosaurussen. Je kunt er (in een museum) botten bekijken, gevonden 'dinosaurus-dingen', enz. Het was wel heel erg mooi gemaakt allemaal, maar toch is het niet echt iets waar mijn interesse naar uitgaan. In Drumheller zelf zag je ook allemaal nagemaakte dinosaurussen. Na Drumheller gingen we ergens heen waar allemaal hoodos waren. We begonnen met klimmen en het werd steiler....en steiler...en toen kwam ik erachter dat ik niet de goede schoenen aanhad voor dit soort klimwerk. Ik gleed af en toe een stukje naar beneden. Gewoon doorklimmen! En toen realiseerde ik me dat ik straks ook nog naar beneden moest. Ehh...hellup? Achjaa, gewoooon doorklimmen! :D We kwamen bij de top! En dat was hoog! Wauwie! Wat een uitzicht! En het was ook heerlijk weer! Zonnetje, niet te veel wokjes, niet zo'n harde wind, prima dus! We besloten om een stelletje te vragen of ze een foto wilde maken.
De een na de ander slaakte een gil. Cactussen! En ik had jullie al verteld dat ik geen goede klimschoenen aanhad... Maar goed! De foto's zijn gemaakt! Het was wel een komisch gezicht, twee mensen met 8 camera's om de pols, haha! :D Uiteindelijk moesten we toch echt naar beneden! En daar had niemand zin in, want het was zo mooi daarboven! Nou, vooruit dan maar. Glij, glij, slip, bijna-vallen, glij, help, glij, slip, schuifel, stop! Nou, zo erg was het niet hoor, maar toch. Ik gleed wel als ik een stap zette. Toch was dit ook wel weer grappig. We hielden met zn 4-ren elkaars handen vast zodat we wat steun hadden. Wat iedereen vast wel wil weten: we kwamen veilig beneden.;) Nog even naar de wc allemaal. Ok, dus velen liepen richting de wc-huis-hokjes en deden vol goede moed de deur open. Vervolgens zag je iedereen al hoestend keihard wegrennen. De wc's leken een beetje op de wc's van vroeger. Gewoon zo'n pot en...noujah: vies!! Maar ja, toch moesten we...! Dus ik nam diep adem en waande me het ranzige wc-huis-hokje binnen. Ik was zo ontzettend blij dat ik een sjaal had! Daarna gingen we naar Canmore en Banff. In Banff gingen we wat winkelen nadat we ergens voor supper gegeten hadden. Snel kwamen de frietjes alweer tevoorschijn. Yes! Ze hadden ook pizza! :D Ik heb een aantal leuke souvenirs gekocht!
Het was al donker en we hadden niet gezien wat we de volgende dag wel zouden zien...
OM 10u kwamen we aan in ons hotel. We gingen weer dat spelletje doen warbij je woorden moet omschrijven en daarna gingen Heidi, Justin, Sara en ik nog even volleyballen buiten. Was gezellig. Na 12u werden we binnen geroepen.
De volgende dag ging om half 8 de wekker. Evelien was lekker hyper aan het doen terwijl de meesten nog half slapend lag te klagen da het licht te fel was, dat het nog te vroeg was en dat er iemand heel blij bezig was..ghehe:p We ontbeten in een fastfood restaurant. Ik had een Belgium Waffel, toch beter dan al die hamburgerdingen enzo.
Vandaag zagen we dus wat we gister niet hadden gezien. Banff was ineens heel anders: bergen! Doordat het gister al donker was, hadden we het niet gezien. En het was heel erg mooi! Genieten!
We gingen naar Lake Louise wat heel erg mooi was. Maar ook 'windy' en koud!! Brrr.. HEt zonnetje scheen, de lucht was aardig blauw, de wind was sterk, het was koud en er lag sneeuw. Toch was het natuurlijk wel de moeite waard! Prachtig! En een aantal mooie foto's gemaakt.
We zijn ook naar een plek geweest waar je heel Banff kon overzien. De wolkjes waren nu bijna helemaal weg en het was hier lekker. Een paar prachtige plaatjes geschoten. En ook hier waren we veel te kort! Wat was het toch weer mooi! We hebben verder nog wat gereden en af en toe stopten we om foto's te maken, bergen en meren te bekijken of gewoon om even te genieten. Okee, en om te eten. Hamburgers in de a&w. Ook gingen we weer het stadje Banff in om nog even te winkelen.
Toen we 's avonds weer fastfood gingen eten kreegik een kadootje... een slabbetje! Grrr! Het is hier ook al bekend dat ik niet zonder knoeien kan eten...zucht! :(
Nouja, ik kan er natuurlijk wel om lachen. En het was best een leuke, uit Banff:D
In de auto was het super relaxed! Ik zat helemaal achterin de 'van' en we hadden die bank naar achteren gedaan en de bank voor ons, daarvan de middelste stoel, naar beneden. DUs we konden (Justin, Jurgen >later Sara, en ik) heerlijk liggen met de benen gestrekt!
Jaja, comfortabel!;) En toen waren we weer 'thuis' :( Het was weer super gezellig en je leert elkaar echt beter kennen door zo'n trip. Geweldig! En dat we mochten genieten van Gods schepping. Wauw! Ik kan het eigenlijk niet omschrijven, je moet het zelf zien. Oftwel: kom allemaal naar Canada en aanschouw de pracht van de natuur door God gemaakt! Super!
Vanavond gaan we mn zn allen naar Vicki's huis om daar gezellig te gaan doen. We gaan 'A walk to Remember' kijken! I love that movie! Heb er zin in!

Nog een weeje...minder zelfs! :( Ik wil echt nog niet weg hier! Het is hier enorm geweldig gaaf! Lekker weer! De lucht is nu ook weer strak blauw en de zon schijnt heerlijk!
Het gezin is ook super gezellig! We doen leuke dingen en morgen gaan we naar een icehockey wedstrijd van de enige echte OILERS!! :D Dinsdag staat ons Galaxyland te wachten, een attractie park in de West Edmonton Mall wat ook super gezelig gaat worden! Woensdag hebben de Dutchies een foot rally downtown Edmonton. Dan krijgen we een kaart en moeten we zelf de weg zien te vinden in Edmonton. Woensdagavond gaan we met zn allen uit eten in een restaurant en donderdag ga ik besluiten dat ik hier nog een maandje blijf! :D ;)

Tot de volgende!
Evelien.

Ps. De reden dat er geen foto's worden geplaatst is omdat de computer dat niet helemaal aankan! :p

  • 27 Oktober 2008 - 17:01

    Anna:

    Hee! Nu ben ik een keertje de eerste die reageert.. :D Klinkt mooi! Jullie eten best wel vaak fastfood! haha :D leuk hoor, dat slabbetje.. :D

  • 27 Oktober 2008 - 17:31

    Mama:

    Fijn dat we weer iets te lezen hadden. Het programma ziet er nog leuk uit en donderdag gaan wij besluiten of we je gaan halen ;-)

  • 27 Oktober 2008 - 18:15

    Klaas:

    Je zit idd wel erg vaak in de Mac!!

  • 27 Oktober 2008 - 18:46

    Sieeeeeeeeeets:

    eeeeeeeeeeF:D

    hee, heb je ook dat mailtje gehad van kisteman, voor de audities!

    wil je ook naar proud2be! ik wel ! lijkt me zo fet:D en ik denk dat jij het ook wel heel leuk vind! ik heb al gezegd tegen kisteman.. eliana zit in thailand dan:S maarre.. wij kunnen misschien wel, en ik vind het al helemaal leuk om dan ff samen met jou te gaan omdat ik je zolang niet gezien heb:D volgende week maandaag:D

    nicenice! dan missen we niks, qua lessen..(A)

    nou laat het me weten.. of stuur zelf snel een mailtje naar kisteman!

    kusjeeee(L)

  • 27 Oktober 2008 - 19:53

    Tante Saskia:

    Hoi evelien. We hadden heel veel verhalen in te halen. We zijn zelf een weekje weggeweest, maar we zijn u weer helemaal op de hoogte. Zeg hoeveel kilo ben je al aangekomen? Volgens mij doe je niks anders dan naar de Mac. om te eten. Geniet van je laatste dagen daar en we zijn erg beniewd naar de foto's. Groetjes vanuit een koud Enschede

  • 27 Oktober 2008 - 21:05

    Wessel:

    Mooi stadje he, Banff?

    Ik ben toen op een zogeheten berg Mount Sulphur geweest met de kabelbaan, kon je mooi over de Rocky Mountains kijken!

    Nog veel plezier de laatste dagen;)

    groeten

    Wessel

  • 27 Oktober 2008 - 21:15

    Marjolein:

    Meis..volgens mij ben je wel 20 kilo aangekomen van al die mac donals avontuurtjes daar!!

  • 27 Oktober 2008 - 21:19

    Opa En Oma Buikema:

    Lieve Evelien,

    Wij hadden je vooraf gewaarschuwd wat je zoal in Drumheller te zien zou krijgen. Wij waren toen erg onder de indruk van wat wij daar in het museum te zien kregen, maar jouw belangstelling ligt op een ander vlak. Wij genieten erg van je mooie en enthousiaste verhalen en herkennen vooral iets van de reis naar Drumheller, Banff en Lake Louise. Geniet de laatste dagen nog want voor jet het weet, mag je weer naar huis.

  • 28 Oktober 2008 - 18:05

    Oom Jaap:

    Nou, in Canada hebben ze er wel een attractie bij:een Hollandse berggeit, die op hoge hakken met een slabbetje om de bergtoppen bedwingt.
    Donderdag dus weer naar huis. Goed uit het raampje blijven kijken dan. Misschien komen we elkaar nog tegen. Ik ga de lucht in richting Oost-Europa. Jaja, we zijn een volkje in beweging.
    Als ik iemand met een slabbetje zie zwaaien, dan weet ik in het voorbijgaan dat jij langs zoefde.

    Evelien, we horen je verhalen tzt ook graag live. Maar schrijven kun je!

    Oom Jaap

  • 29 Oktober 2008 - 03:17

    Dickie:

    Hey, bofkont! Je hebt donders veel geluk met alles wat je daar ziet en meemaakt! Maar het is je gegunt hoor.
    Overigens zie ik wel opvallend vaak de namen van verscheiden fastfoodketens in je verhalen. Maargoed, ook dat is Canada!

    Nog even een reactie op maandagavond... hoe was je avondje bij de Oilers... 0-1... :P ;)

  • 29 Oktober 2008 - 22:02

    Opa/ Oma Schie:

    Lieve Evelien Op de valreep nog een berichtje van ons. Natuurlijk een hele goede reis , en we hopen dat het afscheid niet te dramatisch voor je is. Denk maar aan de thuisfamilie, die verheugen zich op jou thuiskomst.Geniet nog even en tot horens, ziens . dikke knuffel van ons.doei.

  • 30 Oktober 2008 - 07:48

    Greet:

    ha die Evelien!
    sterkte met afscheid nemen vanavond! we zullen bidden voor een veilige vlucht terug naar Nederland!
    groeten uit Duiven en tot kijk!

  • 30 Oktober 2008 - 10:10

    Linda:

    Haaj eef,,

    Was dus een leuke tijd,, Vandaag weer naar huis:( Maar jah,, je kunt er ook niet eeuwig blijven:P Kun je niet eten zonder te knoeien?? Ben je niet de eninge:P Kan ik ook niej hoor,,
    Maar k zie je zondag weer,,
    Kus,,

  • 30 Oktober 2008 - 18:51

    Edith:

    Ik reageer een beetje laat, maar ja ik doe het toch nog ff! Wat kan ik zeggen? Ik heb alle reacties ff gelezen en dat wou ik eigenlijk ook zeggen! 1. Alweer Mac? Wow hebben ze daar ook nog ander eten? 2. Je schrijft mooi over de natuur! God is goed:) 3. Wanneer kom je nou terug? Ik zag net staan dat je vandaag (donderdag) gaat vliegen? Kom je dan vrijdag in Nederland aan? Wanneer zie ik je?! 4. Sorry voor alle vragen! 5. Ik wil je gewoon weer heel graag in het echt zien én spreken! Ik heb je ook nog een paar dingetjes te vertellen (verwacht dr niet te veel van hoor)! Dit wordt een ietsjuh te lange reactie dus ik stop! Liefs en tot snel!Xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 27936

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: