Koral Reef and wannabe-indiaan-zijn - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Koral Reef and wannabe-indiaan-zijn - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Koral Reef and wannabe-indiaan-zijn

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

21-10-08
Goedendag allemaal!

Sorry, jullie hebben veel te lezen, maar dat krijg je als je zo veel meemaakt!;) Vandaag hoefden de 'Dutchies' niet naar school! We gingen namelijk naarrr...een museum. Het was een museum met stenen, dieren (levende en opgezette), indianen, enz. Een beetje de geschiedenis van Alberta. We liepen een beetje door het museum totdat ik ongeveer 3meter ver sprong. Geweldig! Een grote harige spin van ongeveer 30cm! Nice! Brrr! Ik schrok me rot! En bij sommige mensen leidde dit tot lacherigheid. Tuurlijk :p Gelukkig zat de spin wel in een potje. :D
Nadat we de talloze spinnen, schorpioenen, wandelende takken, kakkerlakken, kevers en torren hadden gehad, liepen we dor naar het 'opgezette' gedeelte. Dat was wel heel erg mooi! Allemaal vogels, van klein naar groot en allerlei soorten. Ook zagen we konijnen, vossen, wolven, geiten (berggeiten wel te verstaan), coyote's, 'moosen', enz. Allemaal opgezet! Was wel gaaf om te zien. Toen liepen we een ruimte in met dinosaurussen en kleine skeletten daarvan. Ook zagen we het geraamte van een mammoet.
Daarna gingen we naar de indianen. Nadat we een kort filmpje hadden gekeken kwamen we terecht in een groep mensen die aandachtig zat te luisteren naar een gids. En dat mens vertelde haar hele levensverhaal over dat ze spierpijn kreeg van het pijl en boog schieten... Nou nee, ik was niet zo geinteresseerd in haar wannabe-indiaan-zijn. ;) Dus na een aantal gaapaanvallen liepen we snel verder. Nog een tijdje relax in een tipi gezeten totdat er een hele groep kleine kinderen kwam binnenstormen...wij weer weg. Uiteindelijk naderden we het eind van het museum en als afsluiter kregen we nog een paar slangen te zien. Levende ja. Ik vond ze wel cool...achter glas. Very brave, I know.
Lunch @ Mac. Donalds en daarna naar de I-max. Wauw! Dat maakte de dag helemaal goed! We kregen een film te zien over koraalriffen. Maar het scherm was zo groot dat het leek alsof je zelf meezwom met de duikers. Dan zag je weer een hele schol oranje vissen voor je neus zwemmen, en dan weer een schol blauw glinsterende. Vervolgens zag je een octopus zich vastklemmen aan koraalrif en even later 'zwom je tussen de haaien'. Heel erg mooi! Na de film dacht ik echt: woow. God is groot!
Super mooi was dat!
Dus het museum was wat saai, maar zoals ik hier ook al zei: it's better to see it in a museum than read it in a book! :D En de film in the I-max was wel heel erg gaaf!
Terug naar school. om 3 uur waren we daar en laat dat nou net de tijd zijn dat iedereen bijna uit is! Wat vervelend nou. ;)
Na 'school' was er training van volleybal voor de meisjes. En Else en ik mochten mee doen! Het was heel leuk. Donderdag weer. :D
Vanavond ben ik naar 'cathegism' geweest. Het was wel leuk. Soms is het alleen een beetje irritant dat je neit een goede Engelse zin weet voro iets wat je wel in het Nederlands kan zeggen. Dus dan hou ik me liever stil...voordat ik weer een blunder maak...
Ghehe.

Good bye!
Evelien.


  • 22 Oktober 2008 - 04:49

    Dickie:

    (Nou 'papa' zal ik dan maar mijn taak doen, door als eerste een berichtje achter te laten? U zult nog wel lekker slapen, ik duik zo mijn bed in, ach jah, tijdsverschil! Een fijne dag gewenst in ieder geval ;))

    Evelien, wat een leuk verhaal weer! Jullie hoefden weer eens niet naar school? Ik geloof dat school zo bijzaak wordt ipv hoofdzaak! Laat de inspecteur er niet achter komen!

    Die volleybaltrainingen van mij op het BW hebben dus toch goed bij je gedaan :P. Leuk om te horen, heb ik het recrawerk toch nog ergens vcor gedaan:D

  • 22 Oktober 2008 - 07:11

    Marjo:

    Hee meiss..
    mag ik dan de tweede zijn die iets achter laat;) Kwordt verslaafd aan je verhalen lezen;) zijn zoooo leuk!!!!
    whaha een wannabe-indiaan! je had het niet mooier kunnen omschrijven!

    kus marjo

  • 22 Oktober 2008 - 08:07

    Anna:

    hee, dan ben ik de derde die reageert.. haha...(a) Leuk verhaal! Wij hebben nu herfstvakantie, maar het lijkt wel alsof JIJ dat hebt... (a) enjoy it daar! :D

    Liefs, Anna

  • 22 Oktober 2008 - 11:06

    Margriet :

    Hey Evelien,

    Wat een leuke verhalen om te lezen. Echt helemaal super! Je bent een hele ervaring rijker zo!
    Geniet nog even wat de laaste tijd (weekje toch:) en tot snel!

    Groetjes, Margriet

  • 22 Oktober 2008 - 16:28

    Sietsk:

    Hee meis,

    ik praat nu met je op msn!!

    wouwww:D

    kusjeee(L)

  • 19 April 2010 - 03:09

    Nieko:

    aah ik moet even pauzeren
    morgen verder. de lettertjes beginnen te dansen, deze moet morgen maar anders is het zonde.

    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 27932

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: