Jasper National Park,Columbian Icefields and so on - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Jasper National Park,Columbian Icefields and so on - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Jasper National Park,Columbian Icefields and so on

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

14 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

14 oktober 2008.
Heeej trouwe lezers :p

Weer een verhaaltje van mij!
Wauw, wauw, wauw! Ik kom net terug van Jasper National Park. Ik...nee wacht. Ik begin bij zondagavond ;)

Zondag avond hadden we 'our thanksgiving dinner!' Oelahlaah! En ja, omdat ik hier in Canada ben moet ik natuurlijk kennis maken met de cultuur hier dus...ik heb TURKEY (kalkoen) gehad! En het was best lekker eigenlijk! Dus het gaat goed, ik heb al kalkoen gehad en Pumpkin pie! :D Verder hadden we de tafel vol met aardappels (jup, ook hier moet ik eraan geloven...), bonen, salade, nog iets wat je normaal in de kalkoen doet (geen idee hoe dat heet, maar het was opzich wel ok..) en nog wat dingetjes.
Het was lekker! Ik zat alleen wel heel erg snel vol! :o
Na het eten zijn we nog naar het huis van de fam.Versteegh geweest waar we een heel grappig, zenuwachtig spel gespeeld hebben! Het heet geloof ik: getting phrases. Je hebt een schijf en daar staan allemaal woorden op. Per keer dat je aan een klein 'rad' draait, komt er een nieuw woord in beeld en die moet je dan omschrijven. Ondertussen loopt de tijd, en die gaat steeds sneller lopen. Dus als jouw team het woord geraden heeft, moet je de schijf zo snel mogelijk doorgeven. En uiteindelijk stopt de tijd. Het team dat de schijf dan heeft krijgt geen punt. Het andere team wel:D
het is een grappig spel.

Goed, maandag....
Om half 7 stonden we op, en om 7 uur zou iedereen hier zijn (Justin en Jurgen, Vicky, Heidi en Else). Toen gingen we in de auto en we reden naar Jasper.
Het was wel lang rijden maar, het was het waard! WAUW! Het was wel jammer dat het regende en mistig was, want we zagen (op het moment dat je normaal bergen kan zien) nog niets... Uiteindelijk zag je kleine stukjes berg.

Op naar ons...hotel! De jongens en de meiden hadden elk een kamer apart met twee tv's op elke kamer! ;) Niet dat we die veel gebruikt hebben.. :)
We zijn naar de Mt. Edith geweest! Die wilde ik heel erg graag zien, omdat...mijn beste vriendin Edith heet! :D Dus zijn we daar heen geweest, en het was heel erg mooi! Awesome! Geweldig! We parkeerden onze auto's ergens en gingen te voet verder. Jurgen,Justin en ik gingen omhoog, dus we moesten klimmen! De rest liep gewoon over een paadje dat minder hoog ging. Uiteindelijk moesten wij naar beneden komen omdat we anders te ver gingen. Uhm, ja. Help? Justin sprong doodleuk gewoon naar beneden (ongeveer dan) en ik liep al schuifelend over een smal paadje dat naar beneden liep. Wat Jurgen deed weet ik niet, want die bleef nog heel lang boven..;)
Uiteindelijk kwamen we zo ongeveer aan de voet van de Mt. Edith Cavell.
Naast deze berg zag je een kleine gletsjer. Je kon de berg niet helemaal zien vanwege de wolken die eromheen hingen, maar toch zag je genoeg om onder de indruk te zijn!!
Voor de Mt. Edith was water met allemaal ijsrotsen. Het deed mij een beetje denken aan de Titanic :p De ijsrotsen waren zo groot! Ik heb een foto gemaakt dat ik voor zo'n ding sta, en wow! Huge! Echt heel groot! En mooi! We hebben allemaal leuke groepsfoto's gemaakt en die zijn heel leuk geworden!
Terug naar de auto. Helaas. Nog een keer omkijken, en nog een keer en aaah! We wilden alweer terug naar de berg!
We reden nog wat door Jasper heen en gingen uiteindelijk weer naar ons hotel! We aten in het dorpje Jasper (fast foooood!) In ons hotel aangekomen speelden we weer dat spel en gingen daarna zwemmen! :D Er was ook een heeeerlijk warm bubbelbad, een sauna, een stoombad en een gewoon klein zwembad. We waren ongeveer de enigen die nog zwommen, dus we konden lekker klo...klieren :D
Na het zwemmen gingen we de film She is the man kijken, want die was op tv. Jaja, zelf de jongens (!!) moesten er om lachen! ;) Gebeurt niet vaak :p
Om 11 uur moesten we naar onze eigen kamer. Helaas.
We sliepen na 12-en.

Dinsdag. (Today)
WAKE UP! WAKE UP! Aaah! Het was 8uur toen we wakker gemaakt werden. De jongens hadden gezegt dat meiden altijd zo sloom zijn en dat zij veel eerder klaar zouden zijn, oftwel: uiteindelijk stonden wij op de deur te kloppen en waren zij dus nog niet klaar... Hier is maar een woord voor: jongens :p
(sorry)
Vandaag hadden we veel op het programma staan. We gingen ontbijten in Jasper en we liepen ergens naar binnen wat verdacht veel op Mac Donalds leek. En dat op de vroege ochtend! Dus ik had een hamburgerbroodje met ei en bacon. Apart, maar okay.
Daarna gingen we rijden, en rijden en rijden. Om de vijf minuten riepen Else en ik: STOP! omdat we weer een foto wilden maken. Vandaag was het prachtig weer, dus we konden alles goed zien. Nu zagen we dus ook dat er meer dan twee bergen waren in Jasper NP. (NP=national park;))
Ik heb heel veel foto's gemaakt. Zo veel dat ik er niet zo veel meer kan maken. Er zijn er al bijna 2 SDkaartjes doorheengegaan! :o
Eerst hebben we de Althabascal Falls gezien. Wauw! So much water! En een lawaai! erg mooi! We zijn heel vaak gestopt om een berg te bekijken. Ook zijn we een paar bergen opgereden om alles van bovenaf te zien! We zijn door een Canyon gelopen, en weer groepsfoto's gemaakt.
Ook zijn we naar de Columbian Icefields geweest. Prachtig! Het was wel enorm koud hier, dus ik was blij dat ik handschoenen bij me had en een must en...schoenen met gaten......
Gewoon doorzetten Evelien! Okay! Heb ik gedaan! uiteindelijk had ik er geen last meer van, of was dat omdat mijn voeten bijna dood waren? Ik weet het niet :p
Je moest wel uitkijken dat je niet uitgleed want het was best glad. En er was veel sneeuw! Oelahlaah! Dat werd dus een sneeuwballengevecht. Hmm..
We hebben enorm genoten! De witte bergen tegen een blauwe lucht! Met de zon schitterend aan de blauwe hemel: het was mega geweldig gaaf! We zeiden tegen elkaar dat we niet konden geloven dat mensen in de evolutietheorie geloven... Zo mooi was het! Eigenlijk zou je het zelf moeten zien, het is niet te beschrijven!
Terug in de auto kwamen mijn voeten weer een beetje tot leven:D
We hadden onze lunch in een restaurant opgegeten.
Het was toen echt tijd om weer rustig terug te gaan naar 'huis'. We reden door de rockies, dus onderweg was het vaak stoppen. We reden langs Lake Abraham en dat was heel erg mooi! Zo blauw, groot en mooi afgetekend tegen de witte bergen! Again, lots of pictures!
Onderweg hebben we heel veel dieren gezien! Moose, elk, deer, cyote! Helaas geen beer, maar dat kan misschien nog gebeuren als we naar Banff gaan en Drumheller. Dat staat op de agenda voor volgende week! Weer twee dagen gezellig doen! :D:D:D Het is zo leuk hier!
Ik heb ook het gevoel alsof ik er ineens heel veel nieuwe vrienden bij heb, en dat ik ze al heel lang ken! Nice!:D

Morgen is mijn eerste dag dat ik naar school mag :p Heb er wel zin in!;) Het is zo anders dan bij ons op school!
Nou, ik hoop dat dit genoeg leesvoer is voor de hele avond! ;) (Voor de kikkerlandbewoners onder ons, heeel vroeg in de ochtend;))

Bye!

  • 15 Oktober 2008 - 05:28

    Rutger:

    Hoi Evelien-ver-weg,

    goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Dank je wel voor het delen van je belevenissen, het is leuk.
    Groet,
    Rutger

  • 15 Oktober 2008 - 06:22

    Wilma:

    hoi Evelien, inderdaad, lekker vroeg hier nu! Prachtig verhaal weer, je geniet enorm lees ik wel! Wat een kans hé! Blijf genieten en pas op je zelf! groetjes van hier!

  • 15 Oktober 2008 - 07:11

    Mirjam:

    Eveliiiiiiiiiiiiiiiien!! toch nog gauw even voordat ik naar school ga... WAT GEWE-WE-WE-WELDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG leuk klinkt dat allemaal!!!! En mooi :| Oeh ik geloof u graag... Vet dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat je nieuwe friends hebt!!!
    en een MOOSE was onze MASCOTTE

  • 15 Oktober 2008 - 07:14

    Mirjam:

    shit, hij was nog niet klaar -_-

    Anyway de moose was onze mascotte in Noorwegen:d Nu ik je berichtje lees weet ik pas hoe ik het daar mis :( maarja tis niet anders he. en een moose betekent trouwens eland, weet je dat ook weer.
    Ik wens u heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier op school! Make friends!! have fun!! do your thang :P

    liefs Mirjam

  • 15 Oktober 2008 - 08:15

    Greet:

    aaah, turkey, pumpkin pie, stuffing (dat spul in de turkey....), yummie!! verder ook allemaal fantastisch zo te zien, geniet ervan!!
    en succes op school straks.
    groetjes uit Duiven!

  • 15 Oktober 2008 - 08:46

    Opa En Oma Buikema:

    Lieve Evelien,
    Weer een mooi verhaal. Bij het lezen van dit verhaal,kregen wij het idee opnieuw in Canada te zijn. Wij vinden het nog steeds een prachtig land. Grote afstanden en een prachtig mooi land met veel natuurschoon. In het begin dachten wij even dat je alleen maar vakantie aan het vieren was, maar gelukkig komt de school nu in beeld. Even bijkomen. Met belangstelling zien wij uit naar je verslag van en over Drumheller (plaatsje met de kleinste kerk ter wereld en een prachtig museum over dinosaurussen) Veel plezier verder

  • 15 Oktober 2008 - 09:04

    Tant Saskia:

    Hoi, ik ben druk bezig je verhaal te lezen en Nienke herkent je van je foto. Bij deze een dikke knuffel van haar. Ik ben benieuwd hoe de scholen daar zijn, maar dat lezen we vast in een volgend verslag. Have fun enne... we wllen alle foto's zien

  • 15 Oktober 2008 - 16:25

    Oom Jaap:

    Hallo Evelien! Het blijft de moeite waard om jouw verhalen te lezen. Volgens mij geniet je enorm. Ben benieuwd hoe je het daar op school vindt en wat het verschil is met de Nederlandse sfeer. Misschien moet jij je daar wel echt heeeel netjes en beleefd gaan gedragen. Voor een Schiebaan een bijna onmogelijke opgave. Maar misschien red je het nog met het Buikemase bloed dat ook door de aderen vloeit.
    Geniet meid!

  • 15 Oktober 2008 - 16:33

    Anna:

    hee!!! :D

    Leuk zeg, dat je het zo leuk hebt!!! ;) Ik ga nu bezig met big picture, persoonlijk leerplan... ;) vandaag best wel druk bezig geweest... poe... (a) jij boft maar met je luxe leventje daar!!! :D:D ik hoop dat je nog een hele geweldige tijd krijgt! Ben je nou al naar school geweest??? Was het leuk???? I hope so! :D

    Raar idee: bij jullie is het nou net half twaalf geweest en ik heb al avondgegeten.... ;)

    Liefs!

  • 15 Oktober 2008 - 17:20

    Maarten:

    Heee Evelien!

    Hahah, zorg dat je geen last krijgt van RSI daar! Tjonge wat schrijf jij lange blogs; voor ons natuurlijk supervet om allemaal te lezen!
    Heel veel plezier nog!!


  • 15 Oktober 2008 - 18:45

    Opa/omaSchie:

    lieve Evelien ongelooflijk mooi, indrukwekkend. Daar is Zwitserland niks bij.Wat een geweldige verhalen .Leuk geschreven.We vinden het top dat we al die foto,s te zien krijgen.Natuurlijk herkenden we Jan v.Veen.met z,n indrukwekkende snor.En dan de twee granddauthers,Sara en Evelien.Evelientje, blijf genieten, hoop dat je ons blijft trakteren op je belevenissen.Liefs, dikke knuffel. opa/oma doei

  • 15 Oktober 2008 - 18:56

    Tante Agnes :

    Hey Evelien, met veel belangstelling lezen we je MEGA verhalen, het is geweldig hoe jij kan schrijven. Wat maak je enorm veel mee daar geweldig gewoon, we zijn jaloers. Geniet van alles en iedereen en heel veel succes en plezier op school. We wachten je verhalen weer af. Groetjes van ons uit Nijkerk

  • 15 Oktober 2008 - 19:00

    Bojo's Boema:P:

    heeej lief

    I'm missing you!
    enne pfuu wat was dit lang lezen, ik heb het maar ff in twee keer geknipt, :) maar lezen zal ik het zeker:D

    Nou jij heb het duidelijk wel naar je zin allemaal, dus morgen je eerste schooldag? spannend!:D wel super leuk! Allemaal nieuwe mensen leren kennen, en misschien ffies een leuke jongen erbij(A) slow motion, als bij de amerikaanse film.. jij loopt tegen een kluisje en hij struikelt, omdat jullie elkaar te lang aan blijven kijken, achterom kijkend:D

    ik zie het al helemaal voor me, haha sorry(A) inlevingsvermogen is hoog.

    Nou meis, ik ga weer(K) ik spreek je over twee weken ongeveer weer, iets langer;)

    kusjeee(L)

  • 16 Oktober 2008 - 04:09

    Dickie:

    Weet je, ik wordt gewoon helemaal jaloers op je, als ik die verhalen over Jasper NP lees! Het moet er nu nog mooier zijn als van't zomer, denk ik.

    Wat betreft de laatste zin... ik ben er met moeite de avond mee doorgekomen hoor ;).

  • 16 Oktober 2008 - 06:29

    Tante Riet:

    nou Evelien je krijgt wel de mooiste plekjes te zien,athab fall Jasper,Col.Icef,lake Abrah.ik geniet van jer verhaal en herken het zo!!Maar bvergeet niet op school ook iets op te steken!!Heeft je gastgezin ook skype?

  • 19 Oktober 2008 - 15:36

    Tante Han:

    Hoi Evelien,

    Wat doe en zie je ontzettend leuke dingen, zeg? Eens wat anders dan hier in dit kleine platte landje! Alhoewel,een ontbijtje bij de Mac kan hier ook??? Veel plezier nog,lfs van ons uit Best

  • 19 April 2010 - 02:57

    Nieko:

    nee niet genoeg leesvoer evelien! ik lees de rest ook maar meteen : D

    I like it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 27940

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: