So much Canada, so little time! - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu So much Canada, so little time! - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

So much Canada, so little time!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

11-10-08.
Vanochtend werden we om kwart voor 8 wakker gemaakt. De helft viel weer in slaap en de andere helft haastte zich naar de badkamer. We hadden een heerlijk ontbijtje. Croissants, bruin en wit brod, en nog veel meer! Om kwart voor 9 stapten we in de auto om weer naar het toernooi te gaan. Wauw! Wat heb ik genoten van de reis! Het had gevroren die nacht, dus het hele landschap was sprookjesachtig en heel mooi! Toen ik gister bij de fam. VanVeen kwam werd ik al begroet met "aangenaam" en:"Oh, Schiebaan! Ik ken je opa en oma!" Dus al snel kwamen de verhalen! ;) Een leuk gezicht om te zien hoe iedereen je niet-begrijpend aankijkt als je Nederlands praat met in dit geval meneer VanVeen. En ik durf te wedden dat die mensen het supertof vinden om weer even Nederlands te praten.
Wat me opviel was dat 'almost everybody' een enorm grote auto (van, pick up) heeft, een 'huge' huis maar ook dat iedereen hier leuk met elkaar omgaat. Iedereen accepteerd elkaar zoals hij op zij is. En daar kunnen wij denk ik nog best wel wat van leren!
Toen we gister Iron Man gingen kijken moesten we eerst met de trap naar beneden en daar kwamen we in een ruimte dat volledig ingericht was naar vrije tijd. Een mega, mega tv! Echt groot! Groter dan onze meeste breedbeeldtv's, allemaal fitness apparaten, ipv een voetbaltafel een icehockeytafel, en allemaal relaxte banken. Hoezo luxe?
Deze week belooft geweldig te worden! We gaan morgen naar de kerk en maandag en dinsdag gaan we naar de Rocky Mountains!! Veel te doen in 3 weken. Vandaar: so much Canada, so little time! ;)
Bye! :D

12-10-08. "Give Thanks"
Good day everybody! Vandaag is het zondag en we zijn vanochtend naar de kerk geweest. Alle vrouwen dragen hier op zondag een 'skirt', een rok. Sommigen van jullie zullen wel weten dat ik niet zo van rokken hou. en ik moest thuis dus ook echt diep in mijn kast duiken om een beetje een fatsoelijke zondagse rok te vinden. Ik vond er uiteindelijk een die ik 3jaar geleden nog wel eens heb gedragen...
Het moest maar... Dan moest ik nog laarzen hebben voor daar. Ik had voor dat ik naar Canada ging hele leuke laarzen gekocht met hakken. Maar als je daar een dag goed op had gelopen waren je voeten zo ongeveer dood. De vrouwen onder ons kennen die probleem denk ik wel:p Deze laarzen waren dus niet geschikt voor in Canada. Ik moest nog ergens een paar laarzen hebben, dacht ik. Inderdaad, die had mn zusje en ze zaten zo ongeveer onder het stof. Ik paste ze nog wel, maar als ik ging lopen leek het net alsof er een groep soldaten langsliep... Kloenk, Kloenk, Kloenk.
Verder zijn ze nogal lomp, dus ik voel me een beetje mannelijk op die laarzen. Boeiuuuh!
Dus vandaag had ik mn prachtige rok en mn prachtige laarzen aan naar de kerk. Het viel me op dat Marieka zo ongeveer dezelfde rok had maar dan in een andere kleur...hihi.
Het was heel grappig om de psalmen in het Engels te zingen! Omdat alles in een andere taal ging dan het Nederlands lette ik wel beter op, omdat je er anders niets van begrijpt. Toch wel handig dus. Ik kon de preek trouwens ook goed volgen! Dat was wel fijn! Ze kerkten in hun school omdat hun kerkgebouw helemaal opnieuw geschildert wordt. Na de dienst vroeg Marieka of ik de kerk wilde zien. Ja. En toen bleek dat de kerk gewoon op hetzelfde terrein staat als de school! Grappig. Na de dienst gingen we 'thuis' koffie drinken en heb ik de beroemde 'pumpkintaart' geproefd. het was opzich wel lekker, mar je moet er niet teveel van hebben;)
Morgen gaan we naar Jasper en dinsdag zijn we daar ook nog. Ik heb er heel erg veel zin in! Vanavond gaan we met zn allen (the dutch people and the canadian people) naar het huis van Justin (waar Jurgen verblijft). Gezellig! "D
Veel slapen in mijn eigen bed doe ik niet..
In de kerk vertelde de dominee (the minister) ons dat wel dankbaar moeten zijn. We hoeven niet voor alles dankbaar te zijn, maar wel in alles. Ik ben de Here dankbaar voor dat ik hier mag zijn in een leuk gezin, in een mooie omgeving, met super aardige mensen en al het geweldige hier!
Thank you Lord!

  • 12 Oktober 2008 - 23:12

    Dickie:

    Zo, jij gaat als de brandweer met je verhalen! Leuk man, je bent er net en nu beleef je al meer dan een gemiddelde nederlanders in een maand:P
    Knap van dat je de dominee verstaat, ik snap er nu nl. nog steeds niks van :P.

    Heel veel plezier in Jasper NP! Dat is het echte Canada, dus geniet ervan! Enne wees een beetje lief voor de beertjes he!

    Bye!

  • 13 Oktober 2008 - 07:00

    Tante Saskia:

    He hallo
    Wat een heerlijk druk programma heb je. Geniet van alles en blijf ons lekker op de hoogte houden. Helemaal leuk jouw verhaaltjes. Ik ben benieuwd hoe je het straks daar op school vindt. Goodbye and hope to hear from you soon

  • 13 Oktober 2008 - 07:19

    Ines:

    Wowie! Nu al weer een verhaal, wat leuk!:D
    Leuk om te lezen hoe leuk je het daar hebt (wat een rare zin:P)
    Veel plezier in Jasper! ;)

    XxLiefs

  • 13 Oktober 2008 - 07:22

    Lizeth:

    hey evelien
    zo te horen heb je het wel naar je zin daar.
    hopen dat het zo blijft.
    het is leuk om je verhalen te lezen. veel plezier daar.
    God blease you.
    xx lizeth

  • 13 Oktober 2008 - 08:33

    Alex Rebergen:

    zo, je hebt dus al weer heel wat beleefd daar...
    ik hoop dat je het leuk houd daar...
    veel plezier verder!

  • 13 Oktober 2008 - 08:56

    BRS:

    Hoi Evelien, leuke stijl van schrijven. Gewoon gezellig om te lezen. Leuk dat je je al aardig canadian voelt. Genietze! Haal eruit wat er in zit want zo'n ervaring krijg je nooit weer. Voor het eerst in een ver land wat je niet kende voorheen. Enne gaan we nog werken daar.............?

  • 13 Oktober 2008 - 10:09

    Lisa:

    hey Evelien,
    echt leuk dat je het zo tof hebt daar.
    nog heeeeeeel veeeel plezier en ik lees wel hoe het verder gaat :D

    xxx lisa

  • 13 Oktober 2008 - 10:24

    Sietskenn:

    Heee lieverd!

    Wat een super mooie blog! echt leuk om alles van je te lezen, vooral als ik op school zit, in de mediatheek, op computer 15, als enige een tussenblok.

    Ik hoor wel echt dat je het fet gezellig hebt daar, leuk dat je ff nederlands kon praten, met een paar mensen, dat geeft toch wel ff wat eigens!

    ook fijn dat je de preek gewoon kon volgen:) zo hoort het! en tlijkt me ook erg leuk om alle psalmen een keer in het engels te zingen(A) haha.
    nou vandaag had ik voor het eerst muziek zonder jou. Bridegroom as the .. nog wat. ging niet goed zonder jou. Voorderest was het allemaal goed te doen!

    Ik heb maar ff mapje aangemaakt 'evelien' in mijn belangrijke mapje, das wel handig want daar kan ik dan alle spullen voor jou in doen. Ik leeg ook je postvakje enzo. Dus ben benieuwd wat er allemaal inzit.

    Je hebt trouwens precies een 8 voor mens en religie! You go girl:D goed man!:D Nu hebben we het volgende boekje: beeld van jezus.
    Dat is ook wel erg interessant.

    Satter valt telkens uit, dus ik heb nogsteeds niks gemaakt voor frans, we hebben nog geen studieplanners en die staan ook niet op internet! vandaar:D

    maar meis, ik vind het fet leuk om al die dingen te lezen.. en ik hoop dat je weer snel wat schrijft!

    Liefs(K) Kusje, en veel plezier!!

    Siets de bojo

  • 13 Oktober 2008 - 12:03

    Dieke:

    Heeya Evelien,
    so your English is getting better, right? Maybe you can't write in dutch anymore the next day xD The english words are already there.
    Well honey, our minister said yesterday that we have so many things to be greatful about and I think he is right. It's really a blessing that you have the opportunity to be in freakin Canada 8D
    My english probably sucks, but you can teach me when you get home.
    I'll be waiting for you <3
    hearts
    your fan 8D

  • 13 Oktober 2008 - 12:14

    Wilma:

    leuk hoor allemaal! je moet schrijfster worden! veel plezier verder!

  • 13 Oktober 2008 - 12:39

    Marije:

    hee schat!!
    Gaaf dat je het zo leuk hebt! ik hoop dat je het e komende weken zo leuk blijft houden!
    Erg leuk dat je de berichten plaatst zodat we het een beetje kunnen volgen:)
    heel veel plezier nog en geniet ervan!
    dikke knuffel + kus, Marije

  • 13 Oktober 2008 - 13:14

    Jacco:

    heeeee evelien.
    hoe hou je dat toch vol dat hele programma.
    respect:D
    veel plezier nog.
    je broer(tje)

  • 13 Oktober 2008 - 13:19

    Annemieke:

    Heej Evelien.:D
    ik merk aan al die leuke berichten dat je ons niet zo heel erg mist!!;-) maar wij zijn nu lekker in Drenthe in een erg leuk gezellig knus huisje!!;-);-):D en er lag zelf een beetje ijs in den tuin!! maar het gaat wel goed bij jouw toch bij ons ierdergeval wel het is niet koud maar ook warm dus tussen in en ik mis je niet zo heel erg want het is wel gezzelig:D:D:D.-);-)
    lieve groetjes Annemieke:byebye:

  • 13 Oktober 2008 - 13:27

    Mama:

    Lieve Evelien, ik stuur iets naar je hotmail.

  • 13 Oktober 2008 - 14:59

    Anna:

    Hee! Echt gaaf joh! Nog heel veel plezier! Het is hier wel anders zonder jou, hoor! Liefs (l)

  • 13 Oktober 2008 - 15:43

    Oom Jaap:

    Nu moet ik toch ook maar even reageren. Ik geniet van jouw vrolijke verhalen.Goed verteld ook. Dus we kijken iedere dag of er nieuws te vinden is.
    We hopen dat je zo kunt blijven genieten. En het hele verhaal; dat houden we vast wel van je tegoed.

    Groetjes,
    Oom Jaap

  • 13 Oktober 2008 - 15:47

    Ineke:

    Hoi Eef

    Nou dat schrijfster worden is misschien niet zo`n gek idee.
    Ben blij voor je dat het helemaal te gek is daar.
    Geniet er lekker van, die kans krijg je niet zo vaak.
    Blijf maar lekker vertellen hebben wij ook iets te doen hier in dit kikkerland. hihi
    Veel plezier daar en sla het goed in je op.

    Groeten de Hilvies


  • 13 Oktober 2008 - 17:52

    Leone:

    Hee Evelien!!

    Geweldig om te lezen hoe jij het in Canada hebt!! Ik wil er zo naar toe.. maar zo te horen heb je het daar wel naar je zin!!.... Nou nog veel plezier een laat maar snel weer iets van jou horen!!

    xx mij

  • 13 Oktober 2008 - 18:16

    Opa/oma Schie:

    lieve Evelien
    genieten van je enthousiasme

  • 13 Oktober 2008 - 18:19

    Niels :

    Supergaaf dat alles goed gaat daar! Klinkt allemaal erg leuk. :) Ik ben hier druk met school en jij zit gewoon in Canada.:o
    Nog veel plezier daar, en take care!

    Groetjes!
    Niels (Die van de camping)

  • 13 Oktober 2008 - 18:29

    Opa/oma Schie:

    wat een verrassing dat je de familie v. Veen hebt ontmoet .Hij belde ons zondagavond nog op. Stuurde een hele ris foto,s s,avonds hebben we ze nog naar je ouders gemaild.Waren er blij mee.We genieten met jullie mee. Denken aan jou en de groep. Veel lieve groeten,knuffel en doe de hartelijke groeten aan de familie v.Veen

  • 13 Oktober 2008 - 20:51

    Alida:

    hoi evelien
    Gezellig om jou verhalen te lezen. Maar ga je ook nog wel naar school??
    Vandaag was het hier 22 graden dus nog lekker zomer. dus van vrieskou hebben wij nog geen last.!!
    Grappig dat er weer mensen zijn die opa en oma kennen.
    Veel plezier verder
    liefs Alida

  • 15 Oktober 2008 - 07:23

    Mirjam:

    hier ook maar ff antwoorden dan ;) Zeg Eeffie vet leuk al die reacties :P Anna, tis hier anders zoner jou en Sietske met dr schoolverhalen. Samen praten we de heeeeeeeeeeeele dag over jou :P haha das niet waar, maar wel soms en Edith HEE MIS JE EVELIEN AL. Edith wel zo te zien :P Ik kon niet antwoorden wat ik zat net mn lekkere koekje te eten, maar daarna riep ik keihard ja, ter ere van jou :P. Maar echt cool allemaal :crazy: zeg is eef, hoe gaat dat met je engels? daar was ik wel benieuwd naar.
    Vet van de kerk;) Haha maar goed dat ik je niet in die rok zagP maar zo erg zal het wel niet geweest zijn, toch? :P
    Goedzo! Be thankful in the Lord!!
    God Bless you,

    liefs en knuffel van Mirjam!!!

  • 18 Oktober 2008 - 11:20

    Tom:

    Hey eef alles goed daar? bij ons wel.
    Groeten van ons gezin

    Tom

  • 19 April 2010 - 02:50

    Nieko:

    nee he!

    houd je niet van rokjes ?
    wat is dit nu...

    :(

    hoe moet ik hier nu dankbaar IN zijn ???

    :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27927

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: