Time flies...our first day. - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu Time flies...our first day. - Reisverslag uit Spruce Grove, Canada van Evelien - WaarBenJij.nu

Time flies...our first day.

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 Oktober 2008 | Canada, Spruce Grove

Heej Allemaal!
Wow! Wat een dag zeg! Vanochtend ben ik om 5uur opgestaan en om 6uur gingen we vanaf huis naar Schiphol. Vol goede moed. En, het beloofde vandaag een prachtige filevrije dag te worden! En dat merkten we al na 5minuten. Moet je eens nagaan dat die file nou net onstond waar normaal niet echt zo'n file staat...Ja het begon dus al lekker!
De rest van de reis naar Schiphol verlief geloof ik wel voorspoedig...Maar veel heb ik er niet van meegekreen want ik keek samen met Edith naar een dvdtje ;)
Op Schiphol aangekomen was het even zoeken, maar uiteindelijk zagen we een paar petten van de Orange Maple Foundation, dus zaten we goed!:D
Eerst inchecken, en bij de douane was het toch echt afscheid nemen. In mijn vorige blog heb ik jullie al gezegt dat Evelien+eerste keer vliegen = er moet iets gebeuren. En ja hoor, ik ben er maar liefst twee keer tussenuit gepikt om gefouilleerd te worden!! En verder had ik nog de domme fout gemaakt om 3pakjes drinken in mn handbagage te hebben...Maar goed, ik werd dus gefouilleerd.
Daarna was het taxfree shoppen. " Leuk!! Die chocolaatjes voor maar...17,95euro..." Het eerste deel van de zin kwam er dan nog enthousiast uit, en het tweede gedeelte was al bijna onhoorbaar. :p
Goed, boarden. Ging allemaal prima! We waren op tijd, dus dat ging allemaal goed. Eenmaal in het vliegtuig gezeten, kwam er nu toch die langverwachte kriebel op. We zitten gewoon in het vliegtuig! Voor vertrek werd er nog gezegt: "This is a no serving flight." Conclusie: Na een kwartier kwamen ze met een glaasje drinken en een broodje kaas. Nou geloof me, zo slecht is mn Engels nou ook weer niet! :p
In Frankfurt aangekomen gingen we naar Calgary en daarvandaan naar Edmonton. Frankfurt-Calgary duurde ongeveer 10uur. We werden volgestopt met eten en drinken en ik zat uiteindelijk ook bomvol! Toen we Calgary naderden hadden we toch nog wel even last van turbulentie. Bij mij leidde dit dan ook tot wat misselijkheid. Ik zat namelijk helemaal in het midden, dus als ik naar rechts keek zag ik niets dan alleen een vleugel, maar als ik naar links keek was dat ook zo! Verder viel de apparatuur voor de films een paar keer uit en ook heb ik op maar liefst 26 manieren geprobeerd wat te slapen.
In Calgary moesten we ook weer door de douane en werd ik dus voor de 2e keer gefouilleerd. De reis van Calgary naar Edmonton was prachtig! Alle vier zaten we bij het raam, dus we hadden een goed uitzicht. Zo leuk om te zien hoe alles steeds kleiner wordt! Het opstijgen en landen heb ik gefilmd, dus nu kunnen mijn lieve ouders zien hoe erg niet-eng het is. En nu hoop ik dan ook op die langverwachte vliegreis naar Turkije! ;) Maar goed, Canada. Uiteindelijk kregen we wat te drinken en iets 'lekkers'. Zo lekker dat ik het nu nog niet heb opgegeten op 10 oktober. De man die naast me zat vroeg of ik uit Holland kwam. Nou, eigenlijk zei hij het al bevestigend. Dus de rest van de vlucht hebben we gezellig gepraat. Hij vertelde me dat hij familie heeft in Delft. Zelf kwam hij uit Calgary en had hij een zoon die net zo oud is als ik...
In Edmonton geland wachtte ons het grote, langverwachte moment: meeting our hostfamily. Ze stonden ons al zwaaiend op te wachten. Het beloofde nu al geweldig te worden! Op naar de koffers. En daar was de koffer van Robert-Jan, de koffer van Else, de koffer van mij en... geen koffer van Jurgen. Oh, ooh... En daar stonden we dan. Allemaal uitgeput van de reis en dan zit er een zonder koffer. Gelukkig hoorden we vanochtend dat de koffer geleverd kon worden.
Dan nu het verhaal van vandaag! Ik ben gisteravond om 10u gaan slapen na uitgebreid gedouched te hebben. Vanochtend werd ik om 10u wakker gemaakt in mijn eigen kamer!!! :) Isn't that great? We aten ons ontbijt en gingen naar de West Edmonton Mall. Het was echt groot! We liepen door een half attractiepark, een mega zwembad met meer dan 3 glijbanen (grote), veel eetgelegenheden, en natuurlijk veel winkels! Het was echt heel gaaf! Alleen om alles te bekijken hadden we al een dag nodig! We hebben dus ook niet echt iets gekocht omdat we om 3uur al opgehaald werden om naar een volleyball tournament te gaan. Ik heb daar gekeken, en morgen heeft Marieka (waar ik in het gezin verblijf) en al de anderen (van wie je vast nog zult horen) nog een paar wedstrijden. Omdat alle afstanden hier best groot zijn (en dat is hier heel normaal) gingen we ergens slapen. Dus nu zit ik met allemaal meiden die zo ongeveer de slappe lach hebben in het huis van de familie VanVeen. Maar ik doe gezellig mee!:D het is hier nu na middennacht en het is hier gezellige boel! De huizen zijn hier echt groot gewoon! WoW! Het huis van de familie Ostermeier (sorry, dat heb ik in mn vorige blog verkeerd gespeld...) heeft een heuze oprijlaan! I like it!;) En vandaag is de eerste sneeuw al gevallen! Noujah, wat je sneeuw noemt...Maar het was sneeuw! Vanavond hebben we Iron Man gekeken en nu is iedereen elkaar goede nacht (proberen) aan het wensen.
Morgen wacht ons weer een geweldige dag! In ieder geval een volleybal wedstrijd. Gisteravond heb ik al icehockey gekeken en over een paar weken :p gaan we naar een football game! :D Nou, ik ga ook proberen wat te slapen! Ik heb gelukkig geen last van een raar ritme. Ik slaap goed en ben niet constand moe gelukkig!
Nou, tot de volgende dan maar!

Groetjes, Evelien who's having a great time! :D

  • 12 Oktober 2008 - 05:01

    Dickie:

    Jaaa, ben de eerste die reageert :P. Leuk verhaal joh! Je hebt alweer meer beleefd dan mij met het vliegen, ik beleef nooit zulke dingen :|. Maare je hebt het nu dus al goed naar je zin daar merk ik! Gaaf zeg dat je al naar icehockey bent geweest! Probeer het zelf ook ff te doen he, is echt een aanrader! Enne ga je naar een football game van de Edmonton Eskimo's? Spelen ze dan heel toevallig tegen de BC Lions? Dat is de club van hiero namelijk!

    Nou geniet ervan ennne, eet niet teveel turkey maandag he :P

    Groetjes from Abbotsford, BC

  • 12 Oktober 2008 - 06:38

    Papa:

    Hé Evelien,

    We zijn blij dat je ondanks alle controles bent doorgelaten en heelhuids in Canada zit. Fijn dat je geen last hebt van "een raar ritme" en dat je geniet. We hopen snel weer wat van je te horen! Groeten, papa.

  • 12 Oktober 2008 - 06:53

    Mirjam:

    Evelieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!! :crazy: (je snapt me wel;))
    Ik wist wel dat het vliegen niet eng kon zijn:d FIJN DAT JE GOED BENT AANGEKOMEN!!! Enne, leuk van die man met familie in Delft;) is die jongen wat voor jou toevallig? (a)

    Ik wist wel dat je het heeeeeeeeeeeeeeel erg naar je zin zou hebben, maar hoe werd je ontvangen?! Hoe ging dat?! moet je erg wennen? wanneer ga je naar HIGH SCHOOL? of ben ik nou dom en hebben ze dat daar niet? en ik ben JEALOUS op je minilaagje sneeuw:d ik hoop ik ook krijg in Poland:d

    Zeg Eeffie ik ga naar de kerk!! ik laat nog wel wat achter vanmiddag, eventueel!!

    liefs Mirjam

    Ps HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL PLEZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • 12 Oktober 2008 - 08:22

    Anna:

    Hee Evelien!

    Volgensmij heb je het super!!! :D Leuk joh! :D Vind je de mensen daar aardig? I hope so! Het klinkt trouwens wel zo... ;) Nog een hele fijne tijd en ik wacht de rest van je verhalen af!

    Liefs, Anna (l)

  • 12 Oktober 2008 - 09:47

    Mirjam (die Andere):

    Het klinkt allemaal fantastisch! Kunnen jullie goed opschieten met de mensen van het gastgezin?
    Veel plezier!

  • 12 Oktober 2008 - 10:05

    Ruben:

    Heej,
    eindelijk..daar is mijn eerste berichtje dan:P
    mooi dat je het meteen al naar je zin hebt en dat de reis verder prima ging;)
    ik wens je een hele fijne 3weekies daar!
    gr ruben

  • 12 Oktober 2008 - 10:19

    Edith:

    Wow mijn mond viel open toen ik het las, het klinkt allemaal heel erg leuk!:) Ik zie het al helemaal voor me hoe jij daar dan zit in Canada! Misschien is het maar goed ook dat je niet zoveel gekocht hebt in de West Edmonton Mall want anders zal jouw koffer ook niet veilig en wel in Nederland aankomen als je weer terugkomt (omdat ie té zwaar was!)! Nou meid, heel veel plezier verder! Zo te lezen (!) heb je het daar heel erg leuk en heb je nog heel veel leuke dagen voor de boeg! Geniet ervan!
    Liefs mij
    Ps: denk aan de kaarten he?! En niet té vroeg openmaken!!:P

  • 12 Oktober 2008 - 10:34

    Nanda:

    heyy
    vliegen is niet eng haha het is niks aan zelfs:P de familie is dus wel leuk en nog veel plezier he

  • 12 Oktober 2008 - 11:36

    Jacco:

    héééé Eef, zo te zien is alles daar al helemaal top. Ik ben blij dat je veilig bent aan gekomen. Ik moet wel even zeggen dat ik je al wel een beetje mis hoor.Ben je ook al naar school geweest?En ligt er al een lekker dik pak sneeuw? Nog even en wij gaan lekker helemaal naar Drenthe toe hahaha :D Heb er helemaal zin in! Maar ik zie je lappen tekst de volgende keer wel weer. De groeten van je lieve broertje Jacco.

  • 12 Oktober 2008 - 11:50

    Annemieke:

    Heej Evelien.
    Hoe was het in de West Edmonton Mall??:D:D En heb je bij de West Edmonton Mall ook gezwommen??.
    En is het daar lekker koud??;-). Hebben ze daar ook huisdieren??:D
    Nou ik weet niks meer te typen,Dus een dikke kus van Annemieke:D:D:D

  • 12 Oktober 2008 - 15:18

    Anneke:

    Heee eefie:D(L)

    Wat super leuk en spannend hea!! egt super gaaf dat je het helemaal leuk vind:D Kan je een beetje goed met die mensen allemaal praten in dat gastgezin? nou nog super veel plezier in Canada en ik lees wel weer je volgende blog!

    ILOVEUUU(K)

  • 12 Oktober 2008 - 16:34

    Wilma:

    Gaaf hoor! Veel plezier en inderdaad, Turkije is ook heel leuk!! Laat het filmpje maar snel aan je ouders zien!!

  • 12 Oktober 2008 - 21:08

    Siets:

    heeee eef!

    Nou ik mis je al wel hoor, en je raad het nooit. Ik ben (zonder jou in de buurt) bij wiskunde eruit gestuurd.. tien minuten voor het eind van de les.. ik ben toch nooit vervelend?? ik snap het èèècht niet:P

    maar meis! Wat leuk heel dat verhaal.. zo kan ik toch nog een beetje meegenieten! Het lijkt me echt apart om daar nu te zitten met al die vrienden, en vrienden van vrienden enz.

    Ik denk wel aan je hoor, 'zij zit nu in canada, wat gek!!':P zo ongeveer;)

    ik heb vanavond voor het eerst vereniging gehad,, (met die stefan, pfff)
    nou daar zal ik je als je weer terug ben nog het een en het ander over vertellen:P dan hebben we echt minstens een dag nodig om elkaar weer helemaal bijgepraat te hebben, wordt leuk!

    nou meis, Succes met school;) have a great time and Iloveyouandlikyouandallthatstuff:D

    groetjes! En ik zal aan je denken(L)

    liefs, Siets

  • 12 Oktober 2008 - 22:25

    Ines:

    EVELIEN! :D
    Wat een gaaf allemaal! Eerst al dat je wordt gecontroleert, hihi, altijd al geweten dat je er eng uit zag. Haha, nee hoor meid. Ik ben super blij dat je veilig aangekomen bent! En zo te lezen heb je het al super gezellig! Wat een vreemd idee trouwens dat het bij jou nu een heel andere tijd is. Nou goed meid.. Heeeeeeel veel plezier! En ik kijk uit naar je volgende vehaal (A)

    XxLiefs (l)

  • 13 Oktober 2008 - 07:40

    Roosiee:

    leukleukleuk:)
    volgens mij doe je alleen maar leuke dingen als ik dat zo lees ;)
    is het vliegtuigvoer niet heel erg onsmakelijk? ik heb nog nooit iemand gehoord die het lekker vond:P
    en moet je tegen iedereen zuiver en vloeiend engels spreken?!(A)
    dan ga ik bij je op engelse cursus xD
    maar je ouders en edith hebben je gebracht als ik het goed begrijp.. ?

    ik hoop dat je tot de laatste minuut zo anthousiast blijft =D
    heel veel plezier nog, en alvast succes met de presentatie

    lieeeffss (L)

  • 13 Oktober 2008 - 19:39

    Opa En Oma Buikema:

    Hallo Evelien,

    Maandagavond (13-10) 21.35 uur, probeer ik maar eens een kort berichtje.Het was voor opa even zoeken om je site te vinden, maar het is gelukt. Wij hebben met belangstelling je verhaal gelezen. Mooie verhalen en we blijven je volgen Geniet van deze prachtige reis. Veel plezier en ontvang de groeten van ons uit Oldenzaal

  • 19 April 2010 - 02:46

    Nieko:

    hahha hebben jou ouders vliegangst :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 27926

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: