Ready for takeoff: pyjamaparty! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Evelien - WaarBenJij.nu Ready for takeoff: pyjamaparty! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Evelien - WaarBenJij.nu

Ready for takeoff: pyjamaparty!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Ja, daar gaan we dan bijna. Maar niet voordat we eerst een heuze pyjamaparty houden ten huize Evelien. Samen, als vier hysterische meiden voorbereiden op elf hele gezellige dagen. En, ook niet onbelangrijk, we zullen proberen één grote koffer te delen met ons vieren. Natuurlijk hebben we daarnaast ook allemaal handbagage mee van tien kilogram per koffertje. Maar goed, dat wordt nog wat.

Misschien is het handig om eerst te vertellen wat we überhaupt gaan doen. De komende dagen, van 22 juni tot en met 2 juli verblijft Evelien samen met Lianne, Mariëlle en Maricris in Cyprus. Waarom? Voor een Mediareis. Wat houdt dat in? We gaan aan school laten zien dat we de onafhankelijke journalist kunnen uithangen in het buitenland. We laten zien dat we ons kunnen aanpassen aan de cultuur en daarmee kunnen omgaan.

Er staan een aantal afspraken gepland met interessante figuren die we mogen interviewen. Maar dat komt later. Cyprus dus. Het land van culinaire specialiteiten, dorpsfeesten en cultuurschatten die op de werelderfgoedlijst staan van UNESCO. Cyprus, een land waar met de euro betaald kan worden, het land dat wordt gekenmerkt door haar prachtige omgeving: bergen, riffen, wijn- en bloemenvelden, olijfbomen, stranden, mozaïeken en ruïnes. Een land waar Engels de tweede taal is. Het land waar de grondtalen bestaan uit het Grieks en Turks. Het land waar voetballer Mark van Bommel debuteerde op 7 oktober 2000 tegen Cyprus met (toen wel) 4-0 winst. Het land waar ook wij zullen debuteren als freelance journalisten. Andere niet onbelangrijke en interessante aspecten vertellen ons dat het water uit de kraan gewoon drinkwater is, de temperatuur rond de twintig en 25 graden hangt en we geen vaccinatie nodig hebben om de kust van Cyprus per vliegtuig te bereiken.

Anyway, op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden middels de reisverhalen! En ze zullen ook op http://eveliens.wordpress.com/ verschijnen. Team Cyprus verblijft in Larnaca, een badplaats aan zee. Take care!

• 21 Juni 2012 - 13:38

Silvia:

Haaa Eef, wat schrijf je toch leuke stukjes :)
    Heel veel plezier daar & ga genieten van alle mooie dingen!
    x

• 21 Juni 2012 - 14:53

Edje:

Evelien! Wat schrijf je toch weer mooi, ik hoor echt een journalist praten. :P Heerlijk! Geniet ervan! Wat ga je het leuk krijgen daar. :) XX

• 22 Juni 2012 - 09:29

Else:

Wat een ervaring!! En geweldig dat je dit gaat doen, zeg!! Veel pleizier en een goede tijd daar. Ik zal je berichtjes lezen ;)

• 22 Juni 2012 - 12:07

Opa En Oma Buikema:

Evelien, wij willen je via deze weg een goede reis toewensen. Geniet er van en vooral leer er veel van. De groetjes van ons.

• 22 Juni 2012 - 18:02

Els:

He Eef, (en de rest!)
    Wat leuk dat we kunnen volgen wat jullie doen. Gaaf idee. We houden je in de gaten ;)
    x Els

• 27 Juni 2012 - 17:43

Nieko:

haha die opa en oma op de computer tour! lieve kip veeeeeeel plezier daar. geniet er van, feest ze. en kom bruin terug. ik zal op je wachten!!!