We willen nog niet naar huis, Rome is ons thuis? - Reisverslag uit Rome, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu We willen nog niet naar huis, Rome is ons thuis? - Reisverslag uit Rome, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu

We willen nog niet naar huis, Rome is ons thuis?

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Juli 2009 | Italië, Rome

15 mei 2009 (een verlaten verhaal)

Dit is voor al de mensen die al twee maanden lang smachten naar het laatste Rome-verhaal. Ik moet zeggen dat ik het een soort van vergeten ben om het laatste verhaal werkelijk ook te schrijven. Daarom zal ik nu proberen om de herinneringen van die laatste dag naar boven te halen.
Daar komen ze..

Natuurlijk werden we 's ochtends weer uit bed getrommeld. Inpakken! Maar eerst betekende dat afscheid nemen van een hotel waar we maarliefst drie nachten geslapen hebben. Een zeer moeilijk moment dus.
Eerst maar eens ontbijten. We waren lekker vroeg, dus nu mochten we zelf eens kijken hoe de mensen op de trap verlangend naar onze borden keken. Een heerlijk gevoel, vooral als je bedenkt dat jij daar ook had kunnen staan :)
Na het ontbijt en inpakken zijn we nog één keer uit het raam gaan hangen om nog even te gluren naar de Italiaanse politiemannen aan de overkant. Ik vraag me af of je die lui ook kunt laten lachen...

Deze dag mochten we geheel zelf invullen. Na een kleine fooi achtergelaten te hebben voor onze kamermeisjes, zijn we het hotel uitgegaan.
We zijn met een nog behoorlijke groep van zo'n 20 personen gezellig door Roma gaan lopen. En natuurlijk moet je dan nog even een keer naar de Trevi-fontein! :D Het blijft daar echt een super gave plek! Toch leuk dat we deze fontein bij daglicht en.. eh nachtlicht hebben gezien :p
Een ijsje mocht niet ontbreken, dus die zijn we ook nog maar even gaan halen.
Tip voor de meisjes: koop je ijs bij 'Blue Ice', want daar staat 9 van de 10 keer een vrouwelijke verkoper. ;) Tenzij je voor een bepaalde reden naar Rome komt natuurlijk...

Voordat we naar de Trevi-fontein e.d gingen, zijn we nog naar een markt geweest. Daar kregen we onze laatste opdracht: koop voor twee euro iets typisch Italiaans. Dus ik heb maar een colosseum-beeldje gekocht. En daarna kon ik het dan toch echt niet laten om een Totti-voetbalshirt te kopen.. :D
Nog steeds viel het me op dat, overal waar wij kwamen, gefilmd werd. Typische reacties van ons-graag-in-de-schijnwerpers-willen-staan-de Nederlanders is dus even dat metertje opzij schuiven zodat je met je bolle...hoofd even in beeld komt.
..."Dag mammie"...

's Avonds zijn we nog even gaan eten in een plaatselijke pizza-tent en zijn we nog even naar de supermarkt gegaan: de Spar.
Om 18uur vertrok de bus. En weer was het een prachtige reis met bergen, dalen, afgebrande vrachtauto's (oké, het was d'r maar één) en wegrestaurants.
Zaterdagmiddag arriveerden we in Nederland. En de buschauffeurs waren zo lief om me ergens bij Arnhem af te zetten, zodat het me twee uur reizen scheelde! Een luid gejuich steeg op uit de bus en enthousiast werd er een 'tot-ziens-lied' gezongen. Weer wat drukte minder.
Oh, te veel fantasie? Oké, pardon.
Al met al: een super gave reis en mooie ervaringen. Rome.

  • 23 Juli 2009 - 17:33

    Jacco:

    :)

  • 23 Juli 2009 - 18:11

    Dickie:

    Hehe!!!

    Dat werd tijd! Ik voelde me wel aangesproken hoor ;). Maar dat wist je al wel!

    Leuk dat er toch een goed einde aan is gekomen, ik was al bang dat jullie ergens onderweg waren gestrand :P

  • 24 Juli 2009 - 21:16

    Annerie:

    bojo!! maar wel leuk verhaal hoor:P en vin jou lief!!(A)

  • 29 Juli 2009 - 23:03

    Lotte:

    wieeeeeeh =D
    en zijn die italianen aan de overkant niet bijna een obsessie geworden? Ikheb ze nauwelijks gezien xD

  • 19 April 2010 - 02:36

    Nieko:

    haha ik spot spelfouten
    en een geheugenbreuk van de laatste dag, ahaaaa ik zie overeenkomsten, mijn verslag voldoet volledig aan de eisen.

    twas NICE! ik wil ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 27929

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: