De Vesuvius en Pompeï - Reisverslag uit Napels, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu De Vesuvius en Pompeï - Reisverslag uit Napels, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu

De Vesuvius en Pompeï

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Mei 2009 | Italië, Napels

Woensdag 13 mei 2009

Vandaag weer een dag met prachtige belevenissen!
Op het programma stond Pompeï en de Vesuvius. Deze keer iets meer rekening gehouden met dat het wel eens warm kon worden, en dus had ik een korte broek aan! :D
Om half 7 werd er op de deur gebonkt. Of we wilden opstaan... "Ja!" Meneer vertrok, en wij sliepen weer verder, want om 7uur ging toch de wekker. Om 7.15 ontbijt (jaa, wij meiden kúnnen ons wel snel klaarmaken...) en om 8.15 gingen we in de bus naar Napels: de Vesuvius en Pompeï.
Eerst weer heerlijk 3uur rijden, maar er was genoeg te zien onderweg. Als heuze high-tec-Japanners zaten we dan ook op de stoelen met camera, videocamera, fototoestel, mobiel én wegwerpcamera in de aanslag. Er kwamen ananasbomen voorbij, en citroenbomen. Gekleurde huizen, groen heuvelachtig landschap en gekleurde bloemen! Wonderful! Super moojico! :)
Uiteindelijk kwam de Vesuvius dan in zicht. Iedereen opgewonden en in spanning. De mensen op de stoep hebben nog nooit zulke kaaskoppen met zulke brede grijnzen gezien. Alle wangen tegen het raam geplakt om dan maar één foto van de vulkaan te maken. Uiteraard werd alles, maar dan ook alles in de ruit weerspiegelt...
De busschauffeurs waren zeker ervaren. Daar zijn we echt blij mee! We vonden de goede afslag na drie keer op hetzelfde punt te zijn geweest. (Dit was ook de laatste, want de rest hadden we al genomen). Door tijdgebrek konen we niet de krater van de Vesuvius bekijken (aaahw..), maar we gingen wel een heel stuk omhoog. Bij deze hb ik een nieuw record adem-inhouden gevestigd! Goeiedag wat was dat eng. We waren niet de enige bus op die vulkaan, wel de enige bus die omhoog ging...
Onderweg zijn we ongeveer 10 bussen tegen gekomen. De weg zelf was misschin 6 of 7 meter breed? Bij elke haarspeldbocht begon de chauffeur als een gek te toeteren, alleen die Italianen hebben dit óf nog niet uitgevonden, óf ze weten niet hoe het werkt. Gewoon doordukken die handel. Het uitzicht was dan wel de moeite waard! Prachtig!
Terug de berg af en naar Pompeï. Tot nu toe het mooiste van de Rome-reis! Een landschap waar nu van alles groeit, en de bomen daar doet je meteen denken aan de savanne of de Lion King! In Pompeï zie je de overgebleven resten van het stadje nadat de Vesuvius was uitgebarsten. We hadden een Nederlandse gids, een geweldig mens! Zonder haar wisten we niets van de stad in ieder geval. Super! En het mooie weer maakt het natuurlijk helemaal af! Wauwwauwwauw.
Vanavond weer in een restaurant gegeten, maar dit keer met pasta als voorgerecht (echt?) en konijnenvoer als hoofdgerecht! Slaaaablaadjes.
Toch wel gezellig natuurlijk en 's avonds zijn we naar de Spaanse trappen geweest. Jups, Spaanse.
Ook weer erg gezellig. Ik heb nog een roos gekregen, nadat Hielke zo'n Aziatische verkoper had omhelst. Haha, ge-wel-dig! We gingen weer ijs halen, Hollandse liederen zingen met de 548 Hollanders daar en praten met Deutsche Leuten die terugpraatten via een megafoon. Alsof ze al niet hard genoeg praten...
Het was me wat vandaag! Een mooie dag, druk verkeer, maar gezellig!
Ciao!

• 23 Mei 2009 - 21:03

Dickie:

Toevallig ben ik eens online op het tijdstip van plaatsen van dit verhaal ;).

Ik lees dat je op de vesuvius bent geweest! Wat gaaf zeg! Lijkt me echt mooi dat eens te zien samen met Pompei. Moet wel indrukwekkend zijn denk ik.
    Btw, heb je Zwarte Magica daar ook gezien? Die woont daar toch ook (volgende de Donald Duck) (a).

Goed, ik kijk uit naar de volgende dag!

• 23 Mei 2009 - 21:03

Sytse:

zoo, voor je verzameling reacties ;)

haha xx

• 23 Mei 2009 - 21:15

Heidi:

Hey! I would love to know what it is actually that you just wrote. So could you do a quick translation for me, so that I can see if I can help? Or do what ever it is your asking? Sweet!! Love ya lots! Heidi

• 23 Mei 2009 - 21:31

Ben:

De beste dag...

• 25 Mei 2009 - 10:28

Pa:

Hoezo, Duitsers luid praten, dat doen ze anders nooit! Wanner komt de volgende?
    Groeten, Papa

• 25 Mei 2009 - 18:32

Jaccco:

gehe alweeeeeer ein leuk verhaaltje hoor.
    verder weet ik niet zo veel meer te zeggen... srry

• 26 Mei 2009 - 09:13

Rooos:

i'm so jealous(A) ik wil oook =D