A journey begins - Reisverslag uit Rome, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu A journey begins - Reisverslag uit Rome, Italië van Evelien - WaarBenJij.nu

A journey begins

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 Mei 2009 | Italië, Rome

maandag. 11 mei 2009

Op het moment is het 22.45. Terwijl sommigen van vermoeidheid in slaap vallen, neem ik nog even de tijd om wat te schrijven. Jaja, een zoveelste reisverslag.
Dit keer is de eindbestemming: Rome!
Vanaf het begin beginnen is altijd handig ook al zijn we nu al in Italië. Vraag me niet waar, want mijn topografie faalt al jaren. Volgens mijn actieve-hersen-tomtom zaten we namelijk in Stockholm, Venetië, Oekraïne óf Madrid, terwijl we eigenlijk gewoon in Zwitserland zaten.
Goed, vanochtend werd ik om half 8 wakker gemaakt bij mijn opanoma. Om 8 uur moesten we bij Mirjam van Klaarbergen zijn. "Ehm, hallo? Ik ben en blijf nog altijd een meisje. Opstaan, wassen, aankleden, make-upperen én ontbijten in een half uur?" Nou goed, zo gezegd zo gedaan: om 7.50 zat ik aan mijn brood-met-aardbeien-ontbijtje. "Opa? We moeten zo weg hè?" "Ja, ja. Natuurlijk, komt goed." En opa begon aan zijn lekkere bord warme pap. "Opa? Om 8 uur moeten we er zijn." En weer een bevestiging dat alles goed zal komen. Nu mag u even drie keer raden...
Om 8.10 kwamen we aan bij huize Klaarbergen. "Opa?"
...
Stilte.
In ieder geval was het no problemo.
Om half 9 waren we bij school, en om 9.03 vertrok de bus.
Let the adventure begin! We begonnen de dag met de Bijbel, gebed en een lied. "Lieve mensen, over 24 uur zullen wij als het goed is, arriveren in Rome!" Een bus van 44 kinderen (incl. leraren) gingen wat meer in de hoogte zitten met pretlichtjes in de ogen en een grijns van oor tot oor.
De buschauffeurs wenste ons een goede reis toe, en om het af te maken vroeg hij of we er zin in hadden.
Errug leuk... als je in groep 3 zit..
De reis tot nu toe verliep goed. Na de eerste paar kilometers werd hét Rome-lied ingezet. Maarrr...de maakster van het lied moest het wel even aanleren...
En toen stond ik daar: "Ehh, hoi?"
Uiteindelijk weer naar mn plaats toegerend en daar maar ingezet.
"Jaa leuk hoor!" was de reactie van een leraar, "maar eigenlijk kon ik er hier niets van verstaan." Dus of Evelien alsnog naar voren wilde banjeren, lomp strompelend over rondslingerende tassen en jassen.
Gelukkig hielp Mirjam een handje mee, en hebben we samen in de microfoon het lied geschreeuwd totdat de leraren ons smeekten om te stoppen omdat ze het lied nu wel kenden. Op de terugweg naar mn plek struikelde ik natuurlijk over een gitaar (van de 3 zijn er nu nog 2...bruikbaar) en lag ik languit in het gangpad.
...Nou ja, 't was leuk geweest als het waar was :)
We hebben een stop gemaakt in Deutschland, waar je voor 50 cent je behoefte kon doen. Helaas, er stond een toiletvrouw dus konden we niet smokkelen. Deed je dat wel, dan mocht je niet meer plassen :p
In Duitsland gingen we eten in een hotel-restaurantje. Ook in Duitsland zullen ze misschien wel denken dat wij Nederlanders ons zeer goed kunnen aanpassen en daarom probeerde ik in mn beste Duits...te praten. 80% van de Rome-reizigers heeft nu de bovengenoemde statement keihard ontkracht. De uitspraken varieerden van: "Euh, doe mij maar een cola" tot "Ja, zet daar maar neer." Resultaat: scheve hoofden en omlaaghangende schouders omdat ze er geen drol van begrepen.

In de bus werden er films gekeken (Hitch, what happends in Vegas en Kongfu panda) en gitaar gespeeld en gezongen.
De laatste stop tot nu toe was net voor de Italiaanse grens. Hier kon je "pie for free", oftewel: gratis plassen! En dat klonk ons, Nederlanders goed in de oren! :D
De nodige foto's werden gemaakt en meteen merkten we de eerste paar loerende Italianen op. Gezellig mensen...
Terug in de bus en rijden maar weer.
Een luid gejuich steeg op toen we Italië inreden. Even was de belangstelling groot, maar al snel vielen de meesten in slaap. We werden verwelkomt met vuurwerk, en ik kon het niet laten om in de heerlijke stilte: "VUURWERK!" te schreeuwen. Hihi, iedereen wakker, maar met een net zo harde 'oh' en 'aah' vielen ze weer in slaap.
Nu is het wachten op de morgenzon. En het is nog maar 23.30
Tot zover de beschrijving van het dagje bus-zitten, al moet ik wel zeggen dat ik erg genoten heb. Gezellige mensen, en een prachtig landschap. In Duitsland begon het met heuvels, en in Zwitserland waren het bergen en meren. Prachtig! Wunderschön! Geweldigimo :P

  • 16 Mei 2009 - 18:25

    Dickie:

    Ghehe, wat ben ik blij dat ik niet over een 'Evelien-actieve-hersen-tomtom' beschik zeg! Dan zou ik waarschijnlijk in Canada uitkomen... ;)

    Maar wat een leuk verhaal weer, zoals we van je zijn gewend. Hadden jullie daar in Duitsland een toiletjuffrouw? Op heel veel plaatsen hebben ze daar al een automaat. En weet je wat het leuke daarvan is... die wc bril wordt vanzelf, al draaiend, schoongemaakt. En als je er dan een drol op legt... afijn, vul zelf maar in :P.
    Ik heb het idee, dat de weinige mensen op het Greijdanus, die Evelien S. uit V. nog niet kenden, jou nu wel kunnen. Volgens mij ben jij Laurel&Hardy, Peppi&Kokki en Bassie&Adriaan ineen :D :P.

    Goed genoeg gezwetst. Ik kijk uit naar de rest van je belevenissen! Gelukkig ben je veilig thuisgekomen, want anders zou ik na alleen dit verhaal daar mijn twijfels al over hebben gehad... ;)

  • 16 Mei 2009 - 19:24

    Opa En Oma Buikema:

    Lieve Evelien,
    Ja hoor, onze oudste kleindochter is er weer vandoor. Toevallig dat ik nog even op mijn mail ging kijken en daar zag ik toe je 1e verslag van je reis naar Rome. Wij kunnen er niet veel meer over lezen want wij vertrekken morgen naar de Algarve. Wij wensen je heel veel plezier tijdens je reis naar Romen en doe een beetje voorzichtig want kennelijk zijn de eerste beschadigingen al weer ontstaan?
    Opa en oma.

  • 16 Mei 2009 - 22:11

    Ines:

    Woehoe, Evelien op reis betekend leuke verhalen lezen! :D
    Geniet er van meid!

  • 17 Mei 2009 - 11:51

    Mirjam:

    Tuurlijk zong Mirjam mee :D
    Maarre Eef van die gitaren, is dat echt waar?!:| Ik lag he-le-maal in een deuk hier achter mn PC :P
    Echt supertof je verhaal! Ik heb je natuurlijk zien schrijven en wil ook wel zien hoe jij het hebt beleefd ;) Ik heb een fotodagboek en op vakantie dacht ik dat dat genoeg was, maar nu ik dit lees denk ik af en toe wel van ai had ik dat ook maar gedaan. maarja ik ga voor 1 keer wél de foto's uitprinten en laten afdrukken en al die shit (inlijsten;)) dus de herinneringen komen HELEMAAL GOED (denk aan je opa;)) en worden HELEMAAL LEUK. trouwens, ik heb een vet coole plaat van het colosseum gekocht, waar ik nog wel een foto van maak. en ik ga foto's op hyves pleuren enz. :) en ik ga naar de kerk. dus duurt misschien nog wel ff voordat je ze ziet :). Eef ik vond het SUPERSUPERSUPERTOF dat je erbij was en de momenten dat ik bij jou was was het LEUK&GEZELLIG!!! jammer genoeg voor jou moest ik de momenten een beetje verdelen tussen wolter en jou, anders was ik wel meer bij jou geweest... Maarre verkering is ook leuk :P IK SPREEK JE WEL WEER!!! en zie uit naar je volgende verslag ;)

    trouwens ik heb gisteravond van 6 tot 9 geslapen, toen moest ik douchen en het duurde wel weer even voordat ik sliep, dus heb ik weer van half 11 tot 10 uur geslapen :P

    dooooooeg!!(L)

  • 17 Mei 2009 - 13:48

    Edith:D:

    Ik heb weer gelachen om je verhaal! Het heenreis klinkt alleen al super leuk dus dan zal de rest ook wel super zijn geweest! Ik moet nog bijkomen van het lachen (jij languit op de grond liggend tussen tassen en jassen)! Dat wordt nog wat als jij het vanavond allemaal aan de telefoon gaat vertellen!;)
    Liefs

  • 17 Mei 2009 - 19:51

    Bojo:

    eeefjee

    wat leuk allemaal,
    had je een schrift meegenomen waar je alles in had geschreven? ik neem aan dat je geen laptop mee had?

    ik ga op reis en ik neem mee: een laptop..
    gnagna

    leuk hoor:d

  • 19 Mei 2009 - 19:58

    Annerie:

    Hey lief meisie! wat kun jij geniaal schrijven! zo heerlijk droog enz... maar ik ben benieuwd naar de rest.. of is er geen rest?? euh... vast wel iig chill

    xxx

  • 19 Mei 2009 - 20:26

    Annerie:

    Hey lief meisie! wat kun jij geniaal schrijven! zo heerlijk droog enz... maar ik ben benieuwd naar de rest.. of is er geen rest?? euh... vast wel iig chill

    xxx

  • 23 Mei 2009 - 19:46

    Jacco:

    hahah alweer een heeel erg leuk verhaaal enne egt opa gwn :)
    maarja het is fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen...
    daaag jaccco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 27932

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Afstuderen in Brazilië

22 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Mediareis Cyprus

10 Maart 2010 - 11 Maart 2010

Brussel (Be) & Straatsburg (Fr)

10 Mei 2009 - 16 Mei 2009

Rome, a great adventure

09 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Canada!

Landen bezocht: